0.9

7 neobičnih Land Rovera | AutopressHR


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Land_Rover_109_IIA_Forward_Control_Fire_Engine_pic1.JPG

Defender, odnosno Series modeli vjerojatno su najpoznatiji Land Roveri. Nakon što su vidjeli i koristili američke Jeepove za vrijeme i nakon Rata, Britanci su na svoj način razvili istu formulu terenskog auta sposobnog i za obavljanje poljoprivrednih poslova u ulozi traktora ili malog kamiona. 

Kroz desetljeća nastale su razne specijalizirane izvedbe; od vojnih, preko vatrogasnih do medicinskih, i od pick-upova s platnenim krovom do putničkih modela s 12 sjedišta. Neki su bili tvornički iz Rovera (kasnije British Leylanda), a neke su prerađivale vanjske firme, pa su tako nastali i bageri, ralice, i neki od neobičnih modela koje ćemo spomenuti u nastavku teksta. 

1. Željeznički
U West Midlands su 1961. novinari pozvani vidjeti Land Rovere s 2.25 l Perkins dizel motorima konvertirane na željezničke kotače. Uskoro su korišteni i za prave ranžirne poslove.

foto: https://www.landrovermonthly.co.uk/articles/land-rover-and-railways/

2. Amfibijski
OTAL (One Ton Amphibious Land Rover) je amfibijski prototip iz 1965. Napravljen je za australsku vojsku, koristi 2.6 redni šestcilindarski benzinski motor, a pogon i upravljanje u vodi izvodi se preko kotača.

foto: https://www.dunsfoldcollection.co.uk/collection/military/otal-amphib-australian-prototype

3. 6×6
Postoje vojne, ali i civilne verzije. Temeljen je na šasiji 110, ali je produljena za dvije stražnje osovine. Zadnja, 3. osovina, pogonjena je po potrebi, samo za offroad vožnju.

foto: https://www.6-wheel-drive.org/vehicles/land-rover-perentie.html

4. Gusjeničar
1958. Cuthbertson je proizveo Land Rovera s gusjenicama. Pretpostavlja se da ih je proizvedeno ukupno manje od 20.

foto: https://silodrome.com/tracked-cuthbertson-land-rover/

5. Šumarski
Roadless Traction Ltd. je tvrtka koja se uglavnom bavila konverzijom traktora na pogon na sve kotače, a početkom 1960-ih su nekoliko Land Rovera prilagodili šumarskim poslovima. Tako su ovi Forest Roveri, osim što su i tvornički često imali kardanske izlaze, još više približeni ulozi traktora, poljoprivrednih i šumarskih radnih strojeva.

foto: https://www.dunsfoldcollection.co.uk/collection/series2/roadless-traction-forrest-rover-1964#v

6. Kamion s kabinom naprijed
1966. Rover je proizveo prvi, demonstracijski Land Rover kamion s kabinom naprijed, cab forward model.

foto: https://www.dunsfoldcollection.co.uk/collection/series2/11b-forward-control-chassis#v

7. Prvi proizvedeni
Godine 2018. je pronađen i prvi prozivedeni Land Rover (1948.), kojeg dijeli tek oko godina dana od prve skice, nastale u pijesku plaže i razgovoru braće Wilks (Maurice je bio inženjer, a Spencer poslovni rukovoditelj).

foto: https://www.autoweek.com/car-life/classic-cars/a1688686/recently-found-land-rover-was-one-first-three-made/

Osim navedenih, postoje i brojne specijalizirane izvedbe. Od 1980-ih Series modeli dobivaju naziv Defender, a brojevi poput 90 ili 130 ne znače nužno međuosni razmak u inčima. Aktualna generacija počela se proizvoditi 2019.

foto: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/1963_Land_Rover_112_Recovery_Wagon_Heritage_Motor_Centre%2C_Gaydon.jpg

naslovna foto: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Land_Rover_109_IIA_Forward_Control_Fire_Engine_pic1.JPG



Related Posts