Prodaja automobila u Kini snažno je porasla u kolovozu zahvaljujući potražnji za električnim vozilima koju podupire država.

U Kini je u kolovozu prodano 2,38 milijuna automobila, što je za gotovo trećinu više nego u istom mjesecu lani, pokazali su u petak podaci Kineske udruge proizvođača automobila (CAAM).

U prvih osam ovogodišnjih mjeseci prodaja je tako uvećana 1,7 posto u odnosu na isto razdoblje 2021. godine.

Prodaja novih, energetski učinkovitih vozila, koja uključuje potpuno električna vozila, plug-in hibride i vozila na vodikove gorive ćelije, u kolovozu je udvostručena u odnosu na isti mjesec lani, objavila je udruga.

CAAM prati ukupnu prodaju vozila, uključujući osobne automobile, autobuse i kamione, a kineska udruga osobnih automobila fokusira se na maloprodaju automobila, napominje Reuters.

Podaci CAAM-a također su pokazali da je u kolovozu kineski izvoz vozila porastao za 65 posto u odnosu na isti mjesec lani. Električna vozila činila su 27 posto izvoza.

Na mjesečnoj razini prodaja u kolovozu smanjila se pak 1,5 posto budući da su restrikcije struje utjecale na proizvodnju dok su kupci manje posjećivali prodajne salone zbog najdužeg i najintenzivnijeg toplinskog vala u Kini od početka prikupljanja podataka prije gotovo 60 godina.

U uvjetima posustajanja gospodarstva Kina je pokušala oživjeti potražnju za automobilima poticajima kao što su niži porez na promet za vozila s malim motorima i subvencije za poticanje zamjene benzinskih vozila električnima.

Nove mjere suzbijanja širenja koronavirusne zaraze u Kini ponovno opterećuju autoindustriju i proizvođači automobila poput Volva, Toyote i Volkswagena ili obustavljaju proizvodnju ili pretvaraju tvornice u zatvorene sustave.

U prvim mjesecima ove godine automobilski sektor godine teško su pogodile stroge koronamjere u glavnim proizvodnim središtima Šangaju i Changchunu, podsjeća Reuters.


Source link