U Jugoslaviji je vrijedilo pravilo “PAR – NEPAR” u vrijeme nestašice goriva, a Francuzi su ograničili točenje na samo 30 litara!

Što nas sve čeka s gorivom?

Proljetos su mediji bili puni vijesti o tome da u pojedinim zemljama Europe, posebice u Mađarskoj, domaće benzinske postaje ograničavaju prodaju naftnih derivata, posebice stranim vozačima. Bilo je to vrijeme kada su cijene naftnih derivata vrtoglavo rasle i kada su u samo nekoliko tjedana ponegdje skočile i više od 10 posto. Razlozi za to mogli bi se pronaći na više mjesta, a u Hrvatskoj je to dovelo do ponovne regulacije cijena naftnih derivata.

Pa, najgore je sada prošlo, cijene sirove nafte su od tada znatno pale, čak i nakon donošenjem odluke o Opec+ zemljama članicama značajno smanjuju količine nafte koje se dnevno crpe, ali cijene ponovno polako padaju. Usprkos tome, Francuska se posljednjih dana suočava s ograničenjima u količini goriva koju vozači mogu natočiti.

Čak 60 posto francuskih rafinerija prestalo je s radom proteklih dana, a razlog tome je štrajk zaposlenih radnika. A budući da zalihe benzina, dizel goriva i plina brzo presušuju posvuda u zemlji, pa tako i u glavnom gradu Parizu, vlasti su odlučile poduzeti odlučnu akciju, posebice na jugu zemlje.

U regiji Alpes-Maritimes, gdje se, primjerice, nalazi i Nica, od utorka je stupilo na snagu ograničenje u sklopu kojeg osobna vozila i dostavna vozila najveće dopuštene mase od 3,5 tone smiju natočiti samo 30 litara goriva u spremnik odjednom. Za teža vozila ta je granica razumljivo puno viša, ali još uvijek samo 120 litara. Mjera bi trebala trajati tjedan dana, tijekom kojih je također zabranjeno punjenje goriva u prijenosne spremnike.

Tekst: Jure Šuica


Source link