Aktualno Featured Izbor uredništva Škoda Škoda Vision 7S SUV Vijesti Vision Zanimljivosti

Predstavljamo: Škoda Vision 7S, prva “čehinja” duža od 5 metara! Novo vrijeme, novi logo, nova prijetnja VW-u i “nijemcima”


Jasna najava etabliranim igračima u premium klasi – oprez! Do 2026. Škoda će lansirati tri nova modela na električni pogon. Uz Vision dolaze mali SUV i gradski automobil. Studija, koja će biti na tržištu do 2026., trebala bi biti udarna igla češkog brenda kojim uspješno upravljaju Nijemci. Baterija od 89 kWh za 600 km autonomije.

U idućih pet godina Škoda ulaže dodatnih 5,6 milijardi eura u e-mobilnost te 700 milijuna eura u digitalizaciju.

Škoda već duže vrijeme najavljuje novi koncept ili studiju – jučer je predstavljena. U svakom slučaju u Pragu. Zelen, velik, moderan i samostalan, mogao bih reći nakon prvog otkrivanja, i s ažuriranim logom. Što je zapravo sasvim novo. Naravno – novo vrijeme, novi logo. I nove boje, ponajviše zelene naravno, koje najavljuju zelenu budućnost.

Klaus Zellmer, novi šef brenda, koji je više nego suvereno, a istovremeno opušteno komunicirao sa sedmom silom, po prvi put u karijeri najavio je ubrzanu elektrifikaciju brenda. Do 2026. Škoda će lansirati tri nova modela na električni pogon (uz Vision dolaze mali SUV i gradski automobil), a slijede i drugi. A do 2030. očekuje se da će udio isključivo baterijskih električnih automobila u prodaji marke u Europi porasti na više od 70 posto. Da misle ozbiljno, Zellmer je potvrdio i iznosima ulaganja – u idućih pet godina uložit će dodatnih 5,6 milijardi eura u e-mobilnost te 700 milijuna eura u digitalizaciju.

Nikada u modernoj povijesti Škode prikazani model se u javnosti nije pojavio tako suvereno i ležerno u isto vrijeme. Ponajviše zato što Škoda u svojoj modernoj povijesti nikada nije imala automobil u klasi pet metara, gdje će (nedvojbeno) pripadati i Vision 7S – kada će, naravno, do 2026. dosegnuti status serijskog modela. I da – zasada vješta mješavina crossovera i gotovo zaboravljenog velikosjeda predstavlja i novi dizajnerski jezik, koji su krajem kolovoza na odabranoj press konferenciji predstavili i Škodini dizajneri, okupljeni oko šefa dizajna Oliver Stefani. ‘Solidno moderno’ nazivaju nove poteze kojima će krenuti s modeliranjem novih modela 2023. godine, kada počinje novi ciklus.A za brend koji je do sada bio dosta rezerviran, a koji se također nadovezao na neki vrlo široko prihvaćen dizajn, studija Vision 7S zapravo je vrlo hrabro dizajnirana. Možda će netko pronaći sličnosti s nekim drugim modelom (azijskih) marki u crtama stražnjeg dijela ili zdepastom, odlučnom prednjem dijelu s tipičnim svjetlima u obliku slova T, pa čak i inovativnim uskim stražnjim svjetlima, no prostrana soba ipak je posve originalna – pogotovo u svjetlu Škode, kao što smo znali. Kod Škode pet metara dug model nazivaju sedmerosjedom – gdje su sjedala raspoređena u fleksibilnom dizajnu 2+2+2 (prostora osigurava i dobra tri metra međuosovinskog razmaka), sedmo je pričvršćeno na središnja konzola između drugog i trećeg reda – samo kao opcija, naravno za dječju sjedalicu. Ovo je navodno i najsigurnije mjesto u autu…

Osim toga, Vision 7S svojim putnicima nudi dvije različite konfiguracije interijera. Rotirajući središnji zaslon osjetljiv na dodir (14,6 inča) i pomični elementi pružaju pravi ugođaj u različitim situacijama: za vožnju ili opuštanje. Upravljač je ravan s gornje i donje strane, što omogućuje nesmetan pogled na 8,8-inčni digitalni zaslon instrumentne ploče. Za najvažnije funkcije u vožnji dostupne su odvojene haptičke rotacijske komande koje imaju žarko narančaste osvjetljenja za bolju orijentaciju.Tehnički gledano, studija se temelji na MEB platformi, koja će naravno biti nadograđena – također sa snažnijim paketom baterija s 89 kWh, uz pomoć kojih će takav model imati domet od oko 600 kilometara. Više detalja nisu objavili, ali svakako možete potražiti sličnosti u brojkama s ostalim najavljenim i postojećim (snažnijim modelima) modelima na ovoj platformi. Najavili su i da će biti moguće puniti bateriju snage do 200 kW.

Fotografije: Matjaž Korošak



Source link

Related Posts