Problemi s nestašicom čipova još nisu završili, a europska autoindustrija suočava se s novim logističnim izazovom, prenosi RevijaHAK.

Nedostatak vozača za prijevoz kontejnera i automobila, u kombinaciji s velikim obujmom trgovine, doveli su do zastoja u jednom od najvećih automobilskih čvorišta na svijetu, njemačkoj luci Bremerhaven. Zastoj je uzrokovao da vozila koja su spremna za ulazak ili izlazak iz Europe sada čekaju u luci, a na popisu pogođenih su proizvođači (i kupci) automobila kao što su BMW, Stellantis, Renault, Tesla i Volvo.

U prosjeku godišnje luka Bremerhaven premjesti 1,7 milijuna vozila, ali nedostatak vozača za teški teret, kao i vozača za istovar i utovar dolaznih i odlaznih vozila, doveo je do ozbiljnih kašnjenja. Osim toga, trenutno jednostavno nema dovoljno brodova za prijevoz vozila. Globalna flota je u padu za oko 13 brodova u usporedbi s 2019., što je rezultat prekomjernog rashoda u prvoj godini pandemije. Nažalost za proizvođače automobila i kupce koji čekaju nova vozila, ne očekuje se da će se ta situacija riješiti prije 2024., kada će se početi isporučivati novoizgrađena plovila.

Nažalost za potrošače, nestašica bi mogla utjecati i na cijene vozila. S rastućom potražnjom za električnim vozilima iz Kine u Europi, pritisak na luke mogao bi samo rasti.

Izvor: RevijaHAK


Source link