Najljepši kupeovski crossover na svijetu u svakom se pogledu vozi kao pravi sportaš pa Porsche Cayenne S Coupe kupcima nudi najbolje od oba svijeta.

Tko bi rekao da je već prošlo godinu dana od trenutka kad je predstavljen Cayenne Coupe, kojeg su mediji diljem svijeta odmah proglasili najljepšim kupeovskim crossoverom na svijetu. I mi se moram složiti s tom konstatacijom. Predivan je na slikama, ali uživo je još 50 posto impresivniji. Upečatljiv dojam iz svakog kuta gledanja naglašen je atraktivnom kombinacijom narančaste boje karoserije t crnih naplataka.

Tijekom testnih vožnji uvjerili smo se koliko pažnje privlači. Gotovo da nije bilo situacije u kojoj nismo osjetili znatiželjne poglede prolaznika. Daleko od toga da BMW X6 i Mercedes-Benz GLE Coupe nisu dojmljivi, ali Cayenne Coupe je ipak stepenica više.

Zračni ovjes, 20-colni naplaci, aktivan stražnji spojler i pogon na sve kotače nude iznimnu stabilnost u svim uvjetima

Fanovi su već odavno bili prisiljeni prijeći preko promjene filozofije. Porsche i svi njegovi modeli ostali su sportski naglašeni, ali u proteklom desetljeću zagrabili su u područja u kojima je to nekad bilo nezamislivo. Ušli su u SUV segment, stvorili limuzinu vizualno inspiriranu modelom 911, pod haubu počeli ugrađivati dizelaše, okrenuli se struji, hibridima…

No, kako god bilo mora se priznati da je danas Porsche Panamera po stilu i rejtingu klasa iznad konkurenata iz Audija, BMW-a i Mercedes-Benza. Nešto poput zavodljivog i ekskluzivnog Talijana koji se zove Maserati Quattroporte. Stoga se više netko ne treba čuditi da su se Nijemci odlučili prilagoditi tržištu, te ploveći u skladu sa željama imućnih kupaca graditi financijski prosperitetnu kompaniju. Kad su kupcu dubokog džepa odlučili da im je primamljiv spoj luksuznog, sportskog SUV-a i coupeovski dizajnirane karoserije, najbolji kreativci u Porscheu zasukali su rukave i stvorili Cayenne Coupe.

Bez obzira na padajući liniju krova putnici straga imaju čak i više mjesta za glavu, a prtljažnik nudi solidnih 625 litara

Ono što mu se već na prvi pogled mora priznati jest da vizualno djeluje znatno skladnije od originala. Naime, niti u prvoj, niti u kasnijim generacijama Cayenne nije dizajnom stražnjeg kraja uspijevao pratiti atraktivnost prednjeg, a isto se donekle odnosilo i na bočnu siluetu. Zapravo, nećemo puno pogriješiti ako zaključimo da Cayenne Coupe izgleda upravo onako kako bi i standardni model trebao izgledati.

Jednako kako je zahtjevno kreirati atraktivan karavan, tako nije jednostavno naglasiti sportsku notu na SUV-u. Ali, Cayenne Coupe uspio je upravo to. Sad iz svih kuteva izgleda skladno, atraktivno, agresivno, ali istodobno i dovoljno profinjeno da vlasniku ne mora biti neugodno parkirati ga pred bilo kakvom institucijom, a da ne izaziva negativne konotacije polu-divljaka kao što se to događa za volanom, primjerice, Lamborghini Urusa.

Snažan biturbo benzinac i 8-stupanjski automatski mjenjač skladno se nadopunjuju pa mogu tvoriti i vrlo kultiviranu, ali i prilično divlju kombinaciju

No, osim prvoklasnog koktela sporta i elegancije, Cayenne već tradicionalno nudi impresivne sportske performanse. Izvedba S Coupe za pogon koristi 2.9-litrenog biturbo benzonca V6, koji razvija 440 KS u rasponu od 5700-6600/min te najveća okretni moment od 550 Nm raspoloživ u rasponu od 1800-5500/min. To je sasvim dovoljno da SUV mase 2050 kilograma do stotke stigne već za 4,9 sekundi, dok najveća brzina iznosi 263 km/h. Dakle, bez obzira na goleme gabarite ovako pogonjen Cayenne Coupe nudi vozna svojstva rasnog sportaša. OK, to se odnosu prvenstveno na pravocrtno ubrzanje, ali mora se priznati da je bez obzira na visoko težište sposoban ponuditi i solidnu dozu adrenalina tijekom jurnjave zavojima.

U usporedbi sa standardnom izvedbom Coupe je 18 milimetara širi, toliko je rastegnut i trag kotača, a stabilnosti osjetno doprinosi zračni ovjes s aktivnim upravljanjem koji dolazi serijski u svim varijantama. Dakle, Coupe je u startu osjetno agilniji, podatniji i sportski nastrojeniji od klasičnog Cayennea. Volan oduševljava preciznošću obzirom na gabarite i masu, a osim snažnog motora koji u svakom trenutku može osigurati dodatan potisak u leđa pohvaliti moramo i 8-stupanjski automatski mjenjač Tiptronic S.

Premda je riječ o golemom SUV-u mase veće od dvije tone voznim svojstvima može stati uz bok rasnim sportskim modelima

On je uvijek u pravom stupnju prijenosa, a ovisno o programu rada može pokazivati iznimno kultiviran, ali i pomalo divlji karakter. Premda su naplaci 20-colni Cayenne S Coupe nema problema s udobnošću. Neravnine savladava suvereno, pa čak i iznenađujuće udobno, a istodobno u kombinaciji sa stražnjim spojlerom, koji se izvlači pri brzinama većim od 90 km/h, ta kombinacija naplataka i guma jamči stabilnost u svim uvjetima vožnje. Uz toliko napredan ovjes i pogon na sve kotače gotovo da ne postoji situacija u kojoj nema adekvatan odgovor.

Unutrašnjost već na prvi pogled daje do znanja da je riječ o vozilu koje je premium na kvadrat. Svaki Cayenne Coupe standardno dolazi s, inače doplatnim, paketom opreme Sport Chrono. Unutrašnjost obiluje najfinijim materijalima, koji u kombinaciji s iznimnom preciznošću i kvalitetom izrade odaju dojam skupoće svakim elementom. Premda Porsche ide u korak s vremenom, što dokazuje ekran na središnjoj konzoli dimenzija omanjeg televizora pojedini tradicionalni detalji poput štoperice na vrhu ipak nisu ostali zaboravljeni.

Unutrašnjost nudi izvrstan koktel tradicije i hi-techa, uz školski primjer kvalitete materijala, te preciznosti izrade i završne obrade

Padajuća linija krova ne znači da je Coupe ujedno i manje prostran od klasičnog modela. Čak štoviše, linija krova niža je za 20 milimetara, ali je pozicija sjedenja na stražnjoj klupi snižena za 30 mm, pa je prostora za glavu čak nešto i više. Izdašan je i prtljažnik, koji u osnovnoj konfiguraciji nudi i više nego solidnih 625 litara. Panoramski krov dio je serijske opreme, a straga se nalaze dvije odvojene fotelje, no, svaki kupac bez ikakve doplate može naručiti izvedbu s klasičnom stražnjom klupom.

Pogled na cijenu od gotovo milijun kuna u startu će obeshrabriti mnoge. Floskula bi bila reći da je ovo automobil za odlikaše, jer si ga u Hrvatskoj uistinu rijetko tko može priuštiti. No, oni koji u tome uspiju neće niti sekunde zažaliti, jer uistinu je riječ o najboljem SUV-u koji se trenutno nudi na svjetskom automobilskom tržištu.

SNAGA: 440 KS

UBRZANJE: 4,9 s

NAJVEĆA BRZINA: 263 km/h

POTROŠNJA: 9,4 l

CIJENA: 990.000 kn


Source link