Featured Izbor uredništva Povijest Tehnika Vijesti Zanimljivosti

Za i Protiv: spuštanje stražnjih siceva


Zašto automobili imaju ili nemaju stražnja sjedišta koja se mogu oboriti i tako povećati obujam prtljažnika i olakšati prijevoz tereta?

S jedne strane, potpuno preklapanje i dobivanje ravne površine stražnjeg veznog lima pa do prednjeg para sjedala možemo pronaći u npr. Hondama ili Renaultima, ali samo u nekim modelima. Neki pak, poput Alfa Romea ili drugih Hondi, umjesto sklapanja siceva u omjeru 70:30 nude samo otvor za skije.

Ovo su glavni razlozi zašto neki automobili imaju, a drugi nemaju mogućnost obaranja stražnjih sjedala:

Zvučna izolacija
Omogućiti spuštanje siceva znači izostaviti priliku za bolju zvučnu izolaciju kabine od prtljažnika. Uz siceve koji se spuštaju se u kabinu lakše prenose vibracije, šum vjetra i buka stražnjih kotača. Time se bave NVH inženjeri (noise, vibration, harshness) i često bi praktičnost preklopnih siceva mogla narušiti potencijalnu izolacijsku ulogu stražnje klupe.

Čvrstoća karoserije
Neki automobili koriste fiksna stražnja sjedala jer iza njih stoji vezni lim ili spone koje osiguravaju krutost karoserije/šasije i tako poboljšavaju vozna i/ili sigurnosna svojstva automobila. Iz istog razloga automobili često imaju nepraktičan, povišeni stražnji vezni lim ili oblik karoserije oko otvora prtljažnika.

Dodatna oprema
Ponekad se obaranje sjedala nudi kao dodatna oprema, odnosno kao dio strategije prodaje na pojedinim tržištima i cjenovnog rangiranja različitih paketa opreme pojedinog modela automobila.

Dugotrajnost
Na koncu, sjedala mogu biti fiksna radi dugotrajnosti. Ako se u stražnjim sjedalima koristi razna elektronička oprema poput motoriziranog pomicanja, grijanja i slično, česta preklapanja sjedala i pregibanja kablova bi mogla skratiti životni vijek te opreme, ili znatno poskupiti izradu.

Kao i inače u automobilima, sigurno možemo pronaći iznimke za ova pravila, ali to su glavni razlozi. U Mercedesu S-klase, bitna je udobnost – potrebna je tiha kabina i masaža stražnjih siceva, dok su npr. Renault Espace ili Fiat Multipla zamišljeni kao praktični automobili, pa je potrebna mogućnost upravljanja prostorom…



Source link

Related Posts