Za sada je inovativna tehnologija ‘samo’ u testnoj fazi. Tvrde čestice ne može riješiti tehnologija, međutim, Audi radi čuda za besprijekorno čistu budućnost mobilnosti.

Automobili budućnosti, bez obzira na to koji će ih energent pokretati, ispuštat će sve manje štetnih tvari u zrak. No čak i kada će ih jednog dana pokretati energija koja neće ispuštati štetne tvari u zrak, automobil nikada neće biti potpuno čist. Ovdje još uvijek ima tvrdih čestica koje nastaju trošenjem guma, kočionih pločica i trošenjem kolnika i mogli bismo nabrajati u nedogled. Te čestice čine 85 posto tvrdih čestica koje se danas stvaraju u prometu, što znači da ih se nećemo riješiti ni s novim pogonskim tehnologijama. Pritom vrijedi napomenuti da ih je zbog njihove veličine – neki od njih imaju promjer od samo 10 mikrometara – izuzetno teško zadržati, ali svejedno predstavljaju veliku opasnost za naše zdravlje. U Audiju su već duže vrijeme svjesni ovog problema, zbog čega su prije dvije godine u suradnji s dobavljačem zračnih filtara za njihova vozila MANN+HUMMEL pokrenuli pilot projekt korištenja filtara čestica u električni automobili. Iako nakon dvije godine projekt još uvijek nije zaživio u stvarnosti, inovacija se dosad pokazala iznimno korisnom i uspješnom u svom radu. Radi se, dakle, o dodatnom filtru zraka koji je sposoban izvući štetne čestice iz atmosfere, a njegov kapacitet filtriranja je toliki da bez problema apsorbira onoliko čestica koliko proizvede jedan automobil, au ekstremnim uvjetima čak i tri puta više . Pritom sustav ne zahtijeva velike preinake, zbog čega bi, ako se nađe u serijskoj proizvodnji, kasnija vjerojatno bila vrlo jednostavna nadogradnja postojećih vozila.

Sustav inače radi po principu usisavača, što znači da tijekom vožnje skuplja čestice, a usisava ih postojeći ventilator rashladnog sustava u sustav. Pritom treba napomenuti da sustav može raditi i u mirovanju kada je automobil spojen na električnu punionicu. Pritom, novost ne bi trebala utjecati na postojeće sustave u automobilu, što su dokazali dosadašnji testovi. Ni nakon 50.000 kilometara automobil nije pokazao nikakve spojeve zbog novog sustava. Prema Audiju, novi bi filtar trebao pomoći u smanjenju količine krutih čestica, što je ekvivalentno 14,9 kilograma CO2, tijekom njegovog životnog vijeka. Rekavši to, filtre treba mijenjati u redovitim servisnim intervalima i dok je pojedinačni filtar izrađen od 15 posto recikliranog materijala, može se reciklirati do 60 posto.

Tekst: Jure Šuica


Source link