Vlade i elektroenergetske tvrtke moraju stvoriti uvjete za ubrzanu izgradnju infrastrukture za punjenje ako Europa želi biti spremna za 130 milijuna električnih vozila do 2035., pokazalo je u utorak izvješće EY-a i Eurelectrica.

Europi će trebati 65 milijuna punionica, devet milijuna na javnim površinama i 56 milijuna u stambenom prostoru, kako bi osigurala infrastrukturu za znatno veći broj električnih vozila u odnosu na današnja 3,3 milijuna, stoji u izvješću „Energetski sektor ubrzava e-mobilnost”.

U 2021. svaki jedanaesti novi automobil u Europskoj uniji bio je potpuno električan, a prodano ih je čak 63 posto više nego u 2020., prema podacima ACEA-e.

Europa trenutno ima 374.000 javnih punionica, od kojih dvije trećine u samo pet zemalja, Nizozemskoj, Francuskoj, Italiji, Njemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu. Druge pak nemaju nijednu punionicu na 100 kilometara ceste.

Ta polarizacija mogla bi destabilizirati proces elektrifikacije, upozoravaju autori izvješća.

Kako bi držala korak s potražnjom, Europi treba pola milijuna javnih punionica godišnje do 2030. i milijun godišnje nakon toga, rekao je direktor odjela za globalnu energiju i resurse u EY-u Serge Colle.

No, gradnja javne infrastrukture za punjenje uvelike kasni zbog problema s planiranjem i izdavanjem dozvola, rekao je glavni tajnik Eurelectrica Kristian Ruby.

„Pozivamo političare na svima razinama da se trgnu i poručujemo im da ambicije zahtijevaju dozvole. Ako želimo realizirati ambiciju vezanu za infrastrukturu za punjenje, trebaju nam dozvole da se bacimo na posao”, rekao je Ruby.

Rastuća prodaja električnih vozila povećat će europsku potražnju za električnom energijom za 11 posto godišnje, utvrdili su također autori izvješća.

Kako bi se ublažio rizik za lokalne distribucijske mreže, preporučuju potporu za rješenja pametnog punjenja, kao što su povoljne tarife za punjenje tijekom noći kada je potrošnja energije manja, što bi moglo smanjiti skokove u potražnji električne energije za 21 posto.

HINA


Source link