Featured Izbor uredništva Povijest Tehnika Vijesti Zanimljivosti

Honda Civic: početak – AutopressHR


Dvije godine prije VW Golfa, Honda je na tržište plasirala kompaktni hatchback s prednjim pogonom i malim, efikasnim motorom. Issigonisov Mini i njegove brojne derivacije, zatim Renault 12 pa Zastava 101 neki su od prethodnika ove uspješne formule, no ipak je Honda te 1972. godine stvorila automobil na temeljima trkaćih iskustava i principima kvalitetne izrade čiji nasljednici i danas odražavaju te vrijednosti.

Prva generacija Civica (1972.-1979.)  zamijenila je sofisticiranu, ali skupu varijantu zračnog hlađenja uz kratka rebra i kanale (kako bi se smanjila buka karakteristična za takve motore) vodenim hlađenjem i ponudila prostranost veću od prethodnih Hondinih automobila. Standardna oprema uključivala je prednje servo disk kočnice, prednji i stražnji neovisni ovjes, obaranje sjedala, drveni paneli u interijeru itd., a među dodatnom opremom dostupni su bili klima i Hondamatic automatski mjenjač. 

Automobil je, ovisno o varijanti, težio oko 700 kg pa je uz kvalitetne benzice malog obujma postizao dobre vrijednosti potrošnje goriva. Od 1975. je u Civicu bio dostupan i 1.5 CVCC motor (Compound Vortex Controlled Combustion), koji je uz rasplinjač i bez uporabe katalizatora ili recirkulacije ispušnih plinova (u početnoj verziji)  povećao kvalitetu izgaranja i tako smanjio količinu štetnih ispušnih plinova. Radilo se o korištenju perforirane pregrade u komori za izgaranje; blizu svjećice se malim dodatnim usisnim ventilom dovodila relativno bogata smjesa, a iza pregrade standardnim usisnim ventilom dovodila se relativno siromašna smjesa; pri paljenju svjećice, plamena fronta širila se na čitavu komoru kroz perforacije na pregradi, što je omogućilo dobar rad i potpunije izgaranje smjese.

Osim početnih problema s korozijom, na što je Honda temeljito odgovorila opozivima i servisima, Civic je postajao poznat i po malo jačim verzijama, poput 1200 RS dostupne u Japanu, s 1.2 motorom s dvostrukim Keihin rasplinjačima i 76 KS.

Druga generacija Civica (1979.-1983.) je osim nastavka ponude raznih karoserijskih izvedbi, ponudila mjenjač s pet brzina, jače motore i više prostora. Osim prošlog Hondamatic mjenjača, koji ne koristi planetarne zupčanike nego zupčanike na osovinama kao tipični ručni mjenjač, ali uz pretvarač momenta, razvijeni su i novi automatici. Među brojnim varijantama ovog modela bila je i Honda Ballade koju je British Leyland pod licencom proizvodio kao model Triumph Acclaim.

Jače verzije, S i CX-S, koristile su nekoliko motora, izlazna snaga je i dalje bila oko 70 KS, a zadržan je i 1.2 uz revizije usisa. Na nekoliko motora je, zbog postroženih eko-normi, dodan i katalizator.

Civic prve i druge generacije s fotografija trenutno se prodaju i oglasi su dostupni na poveznicama: Civic 1 i Civic 2.

Treća generacija donijela je novi dizajn, a kasnih 1980-ih s četvrtom generacijom stigle su duple vilice na svim kotačima i izbor VTEC motora. Uz razvoj ove formule u obliku modela CRX i Integra, Honda se zacementirala kao proizvođač kvalitetnih, ali pristupačnih i vozački orijentiranih automobila. Odličan napredak tvrtke koja je tek 1963., nakon motocikala, proizvela svoj prvi automobil (kamionet kei klase).



Source link

Related Posts