Unatoč korištenju filtara za gorivo, čestice prljavštine koje se talože u gorivu mogu biti usisane kada se iscrpljuju posljednje zalihe iz rezervoara, prenosi RevijaHAK.

Cijene goriva su visoke, a kućni budžeti sve plići. Mnogi od nas taktiziraju s punjenjem goriva, čeka se zadnji trenutak, a nerijetko se ide i dalje od toga, vozi se na rezervi, s uključenom žutom lampicom, gotovo do posljednje kapi goriva. Je li to dobro za automobil? Mnogo se pisalo o ovoj temi, a evo i nekih novih saznanja.

– Apsolutno biste trebali izbjegavati vožnju sa spremnikom koji je gotovo prazan. To može dovesti do skupih oštećenja sustava ubrizgavanja goriva – upozorava Hans-Ulrich Sander, stručnjak za motorna vozila u njemačkoj organizaciji TÜV Rheinland.

Kod starijih vozila, rad s minimalnom količinom goriva i gašenje motora zbog iscrpljivanja i zadnje kapi goriva često je rezultirao oštećenjem sustava goriva. Pokvarene pumpe za ubrizgavanje nisu bile neuobičajene, objašnjava stručnjak za vozila Torsten Hesse iz TÜV-a Thüringen. Gašenje motora zbog manjka goriva moglo je rezultirati i kvarom motora.

Kod starijih dizelaša s mehaničkim ubrizgavanjem, vožnja u rezervi relativno je bezbolna. Kod ovih motora postoji ručno odzračivanje putem ručne pumpe u motornom prostoru. Čak ni moderni motori više nisu toliko ranjivi nakon što se spremnik isprazni, tvrde proizvođači. Ipak, stručnjaci savjetuju da se rezerva ne iscrpi u potpunosti. Unatoč korištenju filtara za gorivo, čestice prljavštine koje se talože u gorivu mogu biti usisane kada se iscrpljuju posljednje zalihe iz rezervoara. Čisto izgaranje goriva tada više nije zajamčeno.

Ako je spremnik prazan, prvo morate natočiti dizelsko gorivo ili benzin. Međutim, može proći nekoliko pokušaja paljenja prije ponovnog pokretanja motora.

Izvor: RevijaHAK


Source link