Nakon što je ugostio jedan od epskih završnih odlučujućih brzinskih ispita u 50-godišnjoj povijesti FIA Svjetskog prvenstva u rallyju prošlog travnja, Croatia Rally se vraća i spreman je kreirati novu seriju brzih sportskih uspomena.

Željno iščekivano novo natjecanje u WRC kalendaru 2021., Croatia Rally zadržao je svoje mjesto kao treća runda prvenstva i prvo tradicionalno asfaltno natjecanje sezone. To znači da će nova generacija Rally1 automobila s hibridnim pogonom pokazati svoje mogućnosti na brzincima bez snijega i leda nakon siječanjskog Rallyja Monte Carlo.

Nakon natjecanja koje je otvorilo sezonu, WRC je posjetio zimsku bajku Rallyja Švedska krajem veljače, gdje je Kalle Rovanperä izborio svoju treću pobjedu karijere i preuzeo vodeću poziciju u trenutačnom poretku prvenstva.

Rovanperä je kao prvi stigao u Hrvatsku prošle godine sa samo 20 godina, s četiri boda više od Thierryja Neuvillea, no njegovo vodstvo nije dugo trajalo, jer je Finac izletio sa staze već na prvom brzinskom ispitu. Dvanaest mjeseci kasnije, nakon što je u listopadu proslavio 21. rođendan, Rovanperä ima 14 bodova ispred Belgijskog suparnika nakon prva dva od ukupno trinaest natjecanja sezone 2022.

„Osjećam da sam spreman i naravno da je uzbudljivo voditi u prvenstvu, to je ista situacija kao i prošle godine prije ovog rallyja, ali nadam se da ćemo ove godine malo bolje završiti nastup u Hrvatskoj”, rekao je vozač Toyote GR Yaris Rally1. „Dobro smo se pripremili i lijepo je imati osjetniju bodovnu prednost, iako su samo dva rallyja za nama. Najveći izazov u Hrvatskoj bit će prebroditi nedostatak iskustva u odnosu na vozače koji su vozili cijeli rally prošle godine, jer smo okusili samo prvi brzinac i nakon toga nemamo nikakvih spoznaja. Na ovakvom natjecanju, gdje su uvjeti, držanje asfalta i brzinski ispiti prilično teški i promjenjivi, s manjkom iskustva moglo bi biti nezgodno. U ovom dijelu sezone ne osjećam pritisak kao vodeći. Nastojat ćemo zadržati našu poziciju, ali kraj je daleko.”

Tko su vozači koji će tražiti slavu na Croatia Rallyju?

Na listi prijava je 66 posada, uključujući osam hrvatskih te jedanaest Rally1 automobila koji će predvoditi karavanu.

Među njima su i svjetski prvaci iz 2019. Ott Tänak i Martin Järveoja iz Hyundai Shell Mobis World Rally Teama, zajedno s timskim kolegama Thierryjem Neuvilleom i Martijnom Wydaegheom te Oliverom Solbergom i Elliottom Edmondsonom.

Tänak i Neuville su među pet pobjednika WRC natjecanja koji će nastupiti na Croatia Rallyu, zajedno s trojcem Toyota Gazoo Racing World Rally Teama Elfynom Evansom, Esapekkom Lappijem i Kalleom Rovanperom.

Zajedno sa suvozačem Scottom Martinom, Evans je bio viceprvak svijeta u protekle dvije sezone, no dosad nije imao sreće na ulasku u sezonu 2022.

Lappi, komu je suvozač Janne Ferm je debitant na Croatia Rallyu, dok Rovanperu ne treba posebno predstavljati kao trenutačno vodećeg u Svjetskom prvenstvu uz suvozača Jonnea Halttunena. Takamoto Katsuta i Aaron Johnston zaključuju Toyotine prijave.

Nakon plasmana na pobjedničko postolje u Monte Carlu, Craig Breen i Paul Nagle po drugi će put startati u Hrvatskoj, iako su Ford s kojim su nastupili 2021. zamijenili Hyundaijem. Breenova Ford Puma Rally1 već ima pobjednički mentalitet nakon što je devetorostruki WRC prvak Sebastien Loeb u identičnom automobilu slavio u Monte Carlu. Gus Greensmith i Jonas Andersson te Adrien Fourmaux i Alexander Coria će se pridružiti Breenu i Nagleu kao dio M-Sport Ford World Rally Teama, dok će za M-Sport voziti Pierre-Louis Loubet i Vincent Landais kojima će to biti debi u Rally1 automobilu.

Klasa WRC2 u kojoj će se natjecati posade u Rally2 automobilima ima čak 29 prijava, među kojima su sudionici Otvorenog, Juniorskog i Veteranskog prvenstva. Deset posada prijavilo se u WRC3 klasi za Rally3 automobile, od kojih će se sedam bodovati za Juniorsko WRC prvenstvo.

Hrvati Niko Pulić i Ivica Siladić prijavljeni su u WRC2, odnosno WRC3 konkurenciji. Novak u WRC2 klasi Miko Marczyk stiže iz Poljske, gdje je pomagao izbjeglicama iz Ukrajine da uđu u njegovu zemlju, dok Cristiana Oprea stiže iz Rumunjske na svoj WRC debi.

Ruta rallyja u kratkim crtama

Drugi WRC Croatia Rally imat će polazište u Zagrebu, održat će se od 21. do 24. travnja i sastojat će se od 20 brzinskih ispita dugačkih 291,84 kilometra.

Posade će u petak, 22. travnja krenuti prema brežuljcima Samoborskog Gorja, Žumberka i Karlovca, zapadno i jugozapadno od Zagreba, gdje ih očekuju četiri brzinca koja će se voziti po dva puta. Mali Lipovec – Grdanjci je prvi sa startom u 8:33, dok se 20,77 km dugačak ispit Stojdraga – Gornja Vas sastoji od mnoštva zavoja.

Subotnja ruta, ponovo zapadno od Zagreba i uz dva prolaska brzincima, počinje s ispitom Kostanjevac – Petruš Vrh koji je najduži na natjecanju s 23,76 km. Istog dana vozit će se i novi brzinac Platak koji se nalazi na jugozapadu, blizu obale Jadranskog mora.

Nedjeljni će brzinci rano startati i to u 7:18 novim ispitom Trakošćan – Vrbno koji će se voziti na najsjevernijoj točki itinerera. Drugi prolazak brzincem Zagorska Sela – Kumrovec bit će odlučujuć Wolf Power Stage.

Što je novo u 2022.?

Platak i Trakošćan – Vrbno su novi brzinci u 2022. godini i njihovo je uvrštenje u itinerer rezultat nastojanja organizatora da proširi geografsko područje na kojem se natjecanje održava kako bi više navijača moglo pratiti akciju, smanjujući pritom prometna zagušenja na pojedinim dijelovima veznih sektora. Time se područje natjecanja s dosadašnje tri iz 2021. proširilo na pet županija u 2022. godini.


Oba nova brzinska ispita su uska i donose nekoliko promjena držanja asfalta. Planinski brzinac Platak, koji prolazi pokraj riječkog skijališta nudi pogled na Jadransko more, a sadrži i Fan zonu. Trakošćan – Vrbno donosi valovitu konfiguraciju, koja će biti poznata timovima koji su na njoj testirali prošle sezone.

Shakedown duljine 3,65 km koji će se održati u četvrtak, 21. travnja s početkom u 9:01 također je nov. Smješten je u blizini drevnog grada Okića koji je prvi put spomenut 1193. godine.

Zbog oštećenja nastalih u potresu 2020. godine, ciljna ceremonija preseljena je s Markovog trga u servis. Ceremonijalni start održat će se u četvrtak u 18:30 na prostoru između Nacionalne i sveučilišne knjižnice i Zagrebačkih fontana.

Uzbudljiv hrvatski Power Stage se vraća

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia upisali su se 25. travnja 2021. u povijest pobjedom na prvom Croatia Rallyju koji se bodovao za FIA Svjetsko prvenstvo, iako su slavili za jedva 0,6 sekundi. U dramatičnoj završnici Wolf Power Stagea Toyotin je dvojac pobijedio timske kolege Elfyna Evansa i Scotta Martina, dok je Hyundaieva posada Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe sa samo 8,1 sekundom zaostatka zauzela treće mjesto nakon tri dana spektakularne akcije zadivljujućim cestama kroz pitoreskni krajolik u okolici Zagreba.

Unatoč oštećenjima karoserije na desnoj strani njihovog Yarisa WRC nastalim u prometnoj nesreći na veznom sektoru na putu prema 17. brzincu, vodeći nakon subote Ogier i Ingrassia ostali su u utrci za pobjedu te su u odlučujući ispit krenuli s 3,9 sekundi zaostatka za Evansom i Martinom.

Iako je francuska posada napravila manju pogrešku, ostvarila je najbrže vrijeme bacila rukavicu Evansu i Martinu. Činilo se da su Britanci učinili dovoljno za pobjedu sve dok nisu proklizali u desnom zavoju nadomak cilju brzinca. Izgubili su ključno prijanjanje uz podlogu i popeli su se na zemljani nasip, a izgubljeno vrijeme značilo je da su bili sporiji 4,5 sekundi od Ogiera i Ingrassie te su izgubili rally za 0,6 sekundi.

Odmah po dramatično izborenoj pobjedi na Croatia Rallyju, Ogier je izjavio: „Odluka je pala u zadnjim metrima. Osjećaji su presnažni, bio je ovo ludi vrtuljak za nas ovog vikenda. Zbog ovakvih se emocija bavimo ovim sportom. Rekao sam da mi je žao Elfynu jer je također bio odličan.“

Evans je dodao: „Gume su popustile i potpuno sam promašio idući zavoj, no sigurno nisam sve tamo izgubio, rekao bih da sam ostao bez jedne sekunde. Bila je to velika borba tijekom cijelog vikenda i kapa dolje Sebu za taj posljednji brzinac. Bit će bolje idući put.“

Informacije o gumama

Službeni dobavljač guma za Svjetsko prvenstvo, Pirelli, će osigurati Pzero HA (tvrda smjesa) i SA (meka smjesa) gume. Prve su tvrde, dizajnirane za korištenje po toplom vremenu i u suhim uvjetima. Mekane su primjerene hladnijim temperaturama i vlažnim cestama. U slučaju jače kiše koristit će se gume Cinturato. Maksimalan broj guma koje timovi mogu koristiti tijekom natjecanja je 28, uključujući i četiri gume za shakedown.

TRENUTAČNI POREDAK

WRC vozači (nakon 2 od 13 natjecanja)

1 Kalle Rovanperä (FIN) 46

2 Thierry Neuville (BEL) 32

3 Sébastien Loeb (FRA) 27*

4 Gus Greensmith (VB) 20

5 Sebastien Ogier (FRA) 19*

6 Takamoto Katsuta (JPN) 18

*Ne nastupa na Croatia Rallyu

WRC suvozači (nakon 2 od 13 natjecanja)

1 Jonne Halttunen (FIN) 46

2 Martijn Wydaeghe (BEL) 32

3 Isabelle Galmiche (FRA) 27

4 Jonas Andersson (ŠVE) 20

5 Benjamin Veillas (FRA) 19

6 Aaron Johnston (IRS) 18

WRC timovi (nakon 2 od 13 natjecanja)

1 Toyota Gazoo Racing WRT 83

2 M-Sport Ford World Rally Team 59

3 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 47

4 Toyota Gazoo Racing WRT NG 22

KLJUČNI PODACI

Start: 18:30, četvrtak, 21. travnja 2022., Nacionalna i sveučilišna knjižnica i Zagrebačke fontane

Cilj: 15:30, nedjelja, 24. travnja 2022., Zagrebački Velesajam, Servisno parkiralište

Sjedište: Zagrebački Velesajam, Zagreb, Hrvatska

Podloga: Asfalt

Bodovanje: Treće natjecanje FIA Svjetskog prvenstva u rallyju 2022. (uključujući WRC2, WRC3 i JWRC)

Brzinskih ispita: 20

Kilometraža brzinskih ispita: 291.84 kilometara

Kilometraža veznih sektora: 1350.34 kilometara

Ukupna kilometraža: 1642.18 kilometara



Source link

Related Posts