Aktualno Featured Hybrid Juke Nissan Nissan Juke Hybrid Vijesti Zanimljivosti

Nissan Juke Hybrid: novi hibridni pogon


Legendarni kompaktni crossover Nissan Juke uskoro stiže s novim hibridnim motorom
za još odzivniju vožnju i manju potrošnju goriva / niže emisije.
„Nissanova elektrifikacijska strategija uzima maha, a Juke Hybrid, koji će postati dostupan kasnije ove godine, predstavljat će još jedan iskorak prema potpunoj elektrifikaciji naše ponude do 2023.”, dodao je Guillaume Cartier, predsjednik za regiju Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije (AIMEO).

Juke Hybrid imat će hibridni pogon s više načina rada, za razliku od tradicionalnih termičkih motora potpomognutih električnim motorom. Kupcima će donijeti sljedeće prednosti:
• automatsko pokretanje u električnom načinu rada
• ugodne vozne osobine u svim situacijama
• nižu potrošnju zahvaljujući pametnom mjenjaču s više načina rada, učinkovitom regenerativnom kočenju i visoko učinkovitoj bateriji.
Glavni cilj pri razvoju novog hibridnog pogona bio je pružiti vrhunski užitak u vožnji kakav se postiže isključivo snažnim, odzivnim i učinkovitim motorom.

Učinkoviti motor razvijen unutar Alijanse
Novi hibridni pogon temelji se na stručnosti i znanju inženjera pod okriljem Alijanse.
Sastoji se od naprednog termičkog motora nove generacije koji je Nissan razvio posebno za ugradnju u hibridni pogonski sklop. Motor razvija 69 kW (94 KS) i okretni moment od 148 Nm.
U radu mu pomaže Nissanov električni motor koji razvija 36 kW (49 KS) i 205 Nm okretnog momenta, dok Renault dobavlja 15 kW snažan elektropokretač-generator, inverter, bateriju kapaciteta 1,2 kWh sa sustavom vodenog hlađenja i krajnje inovativan mjenjač. Konačni je rezultat 25 % više snage od aktualnog benzinskog motora te manja potrošnja u gradskom (do 40 %) i mješovitom (20 %) ciklusu vožnje. (Vrijednosti su podložne homologaciji)

Pametni automatski mjenjač
Za užitak u vožnji Nissana Juke Hybrid posebno je zaslužan napredan mjenjač s više načina rada. Povrh osjetno smanjenog trenja, ovaj mjenjač odlikuje optimalno iskorištavanje pogonske snage, bila ona električna, termička ili kombinirana.
Kako bi se smanjilo trenje, mjenjač je izveden bez spojke (tzv. dog-clutch mjenjač). Takva konstrukcija zamjenjuje konvencionalne sinkrone prstenove pri prebacivanju između četiri stupnja prijenosa termičkog motora i dva stupnja prijenosa električnog motora. Vozilo se automatski pokreće u 100 % električnom načinu rada, a dva električna motora zajedno rade na sinkronizaciji brzine i osiguravanju uglađenog, povezanog i odzivnog ubrzanja.
Mjenjačem upravlja napredna serijsko-paralelna arhitektura te napredni algoritam za kontrolu stupnjeva prijenosa i regenerativnog kočenja. Pogon je prilagođen različitim vrstama hibridizacije (serijska, paralelna, serijsko-paralelna) te se bez intervencije vozača u trenu prilagođava zahtjevima za ubrzanjem i isporukom snage. Vozači zato mogu uživati u odzivnom ubrzanju i niskim emisijama, bez kompromisa!

Električni užitak u vožnji
Inteligentni pogonski sustav Jukea Hybrid radi na temelju niza parametara kako bi se optimiziralo vrijeme koje Juke provodi u električnom načinu rada. Nissanovi su inženjeri prilikom testiranja uspjeli ostvariti 80 % vožnje u električnom načinu rada uz kratke hibridne faze radi punjenja baterije prije povratka na električni način rada. Osim što se pokreće u 100 % električnom načinu rada, Juke Hybrid u njemu može voziti brzinom do 55 km/h kako bi vozači uživali u snažnom, neprekinutom i održivom iskustvu vožnje.
Sustav automatski daje prednost električnom načinu rada. Međutim Juke Hybrid ima i tipku za njegovo uključivanje te isključivanje kako biste naseljenim područjima, zonama kao što su školske zone, parkiralištima, kolnim prilazima i u prometnim gužvama vozili isključivo uz pomoć električnog motora. Kada to razina napunjenosti baterije dopušta, Juke Hybrid može voziti isključivo na električni pogon.

Prikupljanje energije kočenja
Kada vozilo usporava, električni motor djeluje kao generator te prikuplja kinetičku energiju koju zatim pretvara u električnu i skladišti u pogonskoj bateriji.
Napredni sustav regenerativnog kočenja spaja regenerativno i obično kočenje kako bi osjećaj na papučici bio što prirodniji i kako bi se povećala učinkovitost prikupljanja energije. Prilagodbe između dvaju sustava, sasvim neprimjetne za kupca, rezultiraju konstantnim i intuitivnim povratnim informacijama s papučice kočnice.
Juke Hybrid opremljen je biračem načina rada (Eco, Normal i Sport). Načini rada novog hibridnog pogona ne utječu samo na otpor upravljača, rad klima-uređaja i odzivnost papučica gasa i kočnice, već i na snagu regenerativnog kočenja te razinu napunjenosti baterije. U načinu rada Sport regenerativno je kočenje dovedeno do maksimuma kako bi se prikupila najveća moguća količina električne energije za učinkovito ubrzanje.

Papučica e-Pedal za uglađenu gradsku vožnju
Kao što je to već slučaj s električnim Leafom, i Juke Hybrid bit će dostupan sa sustavom e-Pedal koji omogućuje kontrolu ubrzavanja i usporavanja samo uz pomoć papučice gasa. Pomicanjem stopala s papučice gasa, vozilo nježno koči (silom do 0,15g) sve dok se ne uspori do brzine od 5 km/h. Katkad je potrebno dodatno pritisnuti kočnicu za snažnije usporavanje i uvijek za potpuno zaustavljanje vozila (moguće je aktivirati funkciju Auto-hold). Korištenje papučice e-Pedal brzo postaje intuitivno, opterećenje vozača u gradskoj vožnji smanjuje se, vožnja postaje uglađena i opuštajuća, a regenerativno kočenje još učinkovitije – što dodatno poboljšava iskustvo električne vožnje.

Vanjske izmjene
Dizajn sportskog coupé-crossovera zadržan je i u novoj inačici Hybrid. Velika je pozornost posvećena svakom detalju te je poduzet niz manjih zahvata kako bi se poboljšala njegova aerodinamičnost i osigurao status elektrificiranog vozila. Oznaka „Hybrid” postavljena je na prednja vrata i poklopac prtljažnika.
Prednja maska Jukea Hybrid nosi novi logotip marke Nissan, a krasi je i sjajno crna traka na mjestu gdje se susreće s poklopcem motora, čime izražava pripadnost ostatku Nissanove ponude elektrificiranih modela.
Mrežasta prednja maska ima manji otvor koji, u skladu s manjim zahtjevima za hlađenjem hibridne inačice, poboljšava protok zraka u donjem dijelu. Zahvati na karoseriji vidljivi su i u području ispod odbojnika (poboljšan je protok zraka), a dodana je i maska hladnjaka kako bi se automatski optimiziralo hlađenje i u što većoj mjeri smanjio otpor zraka.
Preinačen je i profil stražnjeg spojlera, ugrađenog iznad stražnjeg prozora, kako bi se zajamčio nesmetan protok zraka. U tu su svrhu preinačene i premještene zastavice prednjih i stražnjih kotača, dok je stražnja osovina dobila pokrov koji povećava aerodinamičnost podvozja.
Novi 17-inčni aluminijski naplatci (dostupni i za inačice s termičkim motorom) postat će dostupni istovremeno kad i Juke Hybrid, a kupcima su na raspolaganju i dvobojni 19-inčni aerodinamični naplatci kakve ima Nissan Ariya, za još snažniji vizualni dojam i veću učinkovitost.

Novosti u unutrašnjosti
Desni od dvaju pokazivača prikazuje brzinu, a lijevi potrošnju energije. Njegova se igla kreće od oznake „charging” za vrijeme regenerativnog kočenja, preko „eco” za vrijeme električne vožnje do „power” kada je aktiviran hibridni pogon. U donjem dijelu lijevog pokazivača prikazuje se i status napunjenosti baterije.

Vizualni prikaz protoka energije može se vidjeti na 7-inčnom zaslonu instrumentne ploče, smještenom između dvaju pokazivača. Protok energije pritom se prikazuje u obliku jednostavne i jasne animacije kako bi kupac još bolje razumio rad hibridnog sustava.
Gumb papučice e-Pedal ugrađen je u središnju konzolu, iza električne parkirne kočnice, dok je gumb za aktivaciju 100 % električnog načina rada smješten između središnjih zračnih otvora. Aktivacija papučica e-Pedal i električnog načina rada popraćena je prikazom vizualnih obavijesti pri dnu zaslona instrumentne ploče.
Prtljažnik mjeri 354 l (68 l manje u odnosu na inačicu s termičkim motorom), što je posljedica ugradnje baterijskog paketa kapaciteta 1,2 kWh. Kada se preklope stražnja sjedala, obujam prtljažnika doseže čak 1237 l (najviše u klasi!), dok prostor za koljena ostaje nepromijenjen te iznosi 553 km.
„Novi Juke Hybrid, koji stiže ovog ljeta, dodatno je pojačanje u Nissanovoj elektrificiranoj ponudi. Svjedočimo elektrifikacijskoj ofenzivi u kojoj jednaku važnost pridajemo ekološkoj učinkovitosti i užitku vožnje. Kao i svi naši elektrificirani modeli, Juke Hybrid postavlja nova mjerila u segmentu zahvaljujući odvažnoj i inovativnoj tehnologiji koja ga čini još dinamičnijim i učinkovitijim” rekao je Arnaud Charpentier, regionalni potpredsjednik Nissanova odjela za strategiju proizvoda i cijena, regija Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije (AIMEO).

TEHNIČKE SPECIFIKACIJE*

    1,6-litreni termički motor i električni motor
Snaga

KS (kW)

94 KS (69 kW) + 49 KS (36kW)

Potrošnja u mješovitom ciklusu vožnje*

l/100 km

5,2

Emisije

u mješovitom ciklusu vožnje*

g/km

118

*čeka se homologacija



Source link

Related Posts