Novi Nissan Qashqai ostvario je najvišu ocjenu na testiranjima neovisnog Europskog programa za ocjenu sigurnosti novih automobila (Euro NCAP). Taj je rezultat posebno značajan s obzirom na to da je testiranje provedeno pod novim, strožim protokolom za 2020. – 2022. godinu.

Vrhunska zaštita odraslih putnika i djece
Euro NCAP dodijelio je novom Qashqaiju 91 % za zaštitu odraslih putnika i djece, što ga smješta u sam vrh njegove klase. Ovaj uspjeh duguje naprednoj, čvršćoj šasiji CMF-C koja je na ključnim mjestima ojačana uporabom ultrasnažnog čelika kako bi se postigla veća krutost i ublažila sila udarca pri sudaru, prije nego što stigne do sigurnosne ćelije putničkog prostora. Dodavanjem središnjeg zračnog jastuka, prvi puta u Nissanu za europsko tržište, kako bi se spriječio sudar glavama između vozača i suvozača u slučaju bočnog sudara, Qashqai je osvojio maksimalnih 16 bodova u testu bočnog sudara.
Gotovo maksimalnu ocjenu, 23,8 od mogućih 24, ostvario je za zaštitu djece, a maksimalnih 12 bodova osvojio je za provjeru ispravnog postavljanja dječje sjedalice.

70 % za zaštitu ugroženih sudionika u prometu
Qashqai je ostvario rezultat od 70 % na testiranjima sigurnosti za bicikliste i pješake. Nissan Qashqai opremljen je s nekoliko aktivnih sigurnosnih značajki, među kojima i Inteligentnim sustavom kočenja u nuždi koji upozorava vozača i automatski koči ako prepozna opasnost od sudara s drugim vozilom, pješakom ili biciklistom. Ovi su sustavi dio serijske opreme u svim razinama opreme novog Qashqaija, a ne samo u onim najvišim.

Sigurnosni sustavi
Euro NCAP daje prioritet sprječavanju nesreća te nagrađuje one tehnologije koje vozačima pomažu izbjeći sudar. Zahvaljujući tehnologijama Nissanove inteligentne mobilnosti, Qashqai je i ovdje ostvario visoku ocjenu od 95 %. Opremljen je sveobuhvatnim paketom naprednih tehnologija. Prvi je Nissan u Europi opremljen head-up zaslonom, koji vozaču omogućuje provjeru brzine, uputa navigacijskog sustava i aktualnog ograničenja brzine bez skretanja pogleda s ceste. Inteligentna svjetla koja prilagođavaju oblik svjetlosnog snopa kako bi spriječila zasljepljivanje nadolazećih vozača još su jedan primjer Qashqaijeve tehnologije koja povećava sigurnost.

Opremljen je i sustavom za nadzor mrtvog kuta koji prepoznaje vozila izvan vozačeva vidnog polja u susjednom traku te preuzima upravljanje kako bi vratio Qashqai u prometni trak i izbjegao opasnost. Upozorenje na nadolazeći promet straga također pomaže spriječiti sudar pri izlasku s parkirnog mjesta.
Novi Qashqai konstruiran je na Alijansinoj platformi CMF-C, izrađenoj od naprednih materijala i uporabom novih tehnika proizvodnje, koji je čine krućom, a pritom je sama konstrukcija 60 kg lakša od prethodnikove.

David Moss, viši potpredsjednik odjela, regionalni odjel za istraživanje i razvoj pri Nissanovom tehničkom centru za Europu, izjavio je: „Pri razvoju novog Qashqaija razmatrali smo kako tehnologija može pomoći vozaču u situacijama kad je snažno opterećen. Pomoć se odvija u fazama. Prvi je korak informiranje, zatim upozorenje, a na kraju i intervencija u slučaju da vozač ne poduzme odgovarajuće korake.”
Dodao je: „Uporaba naprednih materijala, uključujući čelika visoke čvrstoće, za izradu karoserije vozila te pasivnih i aktivnih Nissanovih tehnologija inteligentne mobilnosti, vozačima možemo pružiti uglađene i okretne vozne osobine i vrhunsku zaštitu u svakom pogledu. Uistinu smo ponosni na ovaj vrhunski rezultat.”

Euro NCAP provodi neovisna testiranja vozila još od 1997., a većinu novih vozila testira na temelju kriterija koje neprestano poboljšava. Osim stvarne izdržljivosti vozila u različitim simulacijama sudara, organizacija također testira i vrednuje tehnologije za izbjegavanje sudara.


Source link