Opelov obiteljski posao iz Rüsselsheima na Majni krenuo je 1862., a oko prijelaza stoljeća (1898.), nakon šivaćih strojeva i bicikala, tvrtka je počela proizvoditi i automobile pod vodstvom sinova i udovice Adama Opela. Adamov unuk Fritz von Opel je 1920-ih i 1930-ih vozio je demonstracijske raketne zrakoplove, motocikle i automobile, a praunuk Rikky von Opel bio je i F1 vozač (sezone 1973. i 1974.).

Pogone i poslove vezane uz proizvodnju bicikala je Opel prodao NSU-u 1936., a General Motors je otkupio Opelovu proizvodnju automobila u periodu od 1929. do 1931. Iz te ere, kada su se proizvodili Opel Blitz (munja) laki kamioni, potječe i Opelov današnji znak sa stiliziranom munjom. Godine 2017. Opel i britanski Vauxhall prešli su u vlasništvo francuske grupe PSA, a spajanjem grupa PSA i FCA u Stellantis potvrđenim u siječnju 2021., Opel je postao dio koncerna od 14 automobilskih marki.

Nakon Drugog svjetskog rata, rani modeli Kadetta korišteni su kao baza za sovjetski Moskvič, ali Opeli su, zbog GM-ovog vlasništva, uglavnom bili stilski slični američkim automobilima. Jedan od takvih Opela je i Opel Olympia Rekord iz 1956. Taj je model mijenjao način imenovanja kroz 1950-e (kada je npr. Rekord bila jača ili bolje opremljena verzija Olympije) i 1960-ih (kada je zadržano samo ime Rekord). 

Rekord je uglavnom bio putnički automobil; 1980-ih je proizvedena Irmscher verzija, ali makar su se proizvodile kupe verzije i nudili šrestcilindarski motori, sportske GSi i kasnije OPC varijante nisu bile vezane uz Rekorda (osim npr. Lotusove zanimljive prerade Rekordovog nasljednika, Omege).

Opel s fotografija je trenutno na prodaju, a vlasnici, Željko i Vesnica Kveštak iz Radoboja zajedno su započeli restauraciju. Automobil je kompletan od lajsni do farova, vlasnički papiri su uredni, motor je repariran, a limarija pjeskarena i zaštićena. Zadržani su originalni tapecirung siceva, krova i unutrašnjosti te lak na instrumentnoj ploči, a dijelovi se za ovu generaciju Opela i danas mogu naručiti po potrebi.

Uz Opela, Željko, koji vozi i motore, prodaje i nekoliko motocikala i mopeda (Tomos i MZ motori), a jedan od rjeđih i zanimljivijih je Tomos APN 6 s prikolicom, tvornička prerada proizvedena 1985. u bjelovarskoj Tehnici za potrebe održavanja cesta. Tvornička deklarirana snaga viša je od običnih APN-a (3,1 kW), nosivost mu je 300 kg, prijenos je na osovinu i oba stražnja kotača (uz lisnate opruge za ovjes), ima sve žmigavce i svjetla, a polugicom pri nožnoj pedali za stražnje kočnice izvedeno je i rješenje za “ručnu” kočnicu, slično kao na starim traktorima.

Za 1956. Opel je pojačao 1.5 benzinski motor za Olympiju Rekord na 45 KS, no prije spomenuti američki stil nije se poznao na kubikaži koliko na godišnjim redizajnima karoserije i općenito na tada popularnom “pontonskom” stilu dizajna. Osim toga, za taj je automobil korištena i samonosiva karoserija, što je bilo bliže europskim trendovima nego američkim. Oglas za ovaj popularni automobil iz 1950-ih možete pogledati na ovoj poveznici.


Source link