Ovo je zaista povijesni trenutak! Prvo serijsko vozilo marke Peugeot s vodikovom gorivim ćelijama izašlo je iz tvornice 13. prosinca 2021. Peugeot time postaje jedan od prvih proizvođača koji, osim motora s unutarnjim izgaranjem i električnih motora, nudi električnu izvedbu koju pokreću vodikove gorive ćelije (hydrogen fuel cell), i to u segmentu gospodarskih vozila.

Linda Jackson, glavna direktorica marke Peugeot, izjavila je: „S vozilom e-Expert Vodik Peugeot je preduhitrio buduće tehnologije s nultom emisijom koje su osobito važne na tržištu lakih gospodarskih vozila: električna tehnologija vodikovih gorivih ćelija omogućuje intenzivnu svakodnevnu upotrebu bez potrebe za pauzama radi punjenja vozila, a to je ključna stavka za poslovne korisnike koji u jednom danu moraju prijeći nekoliko stotina kilometara autocestom, a potom i ući u urbana područja u kojima su na snazi stroga pravila u pogledu emisija štetnih plinova. Tehnologija vodikovih gorivih ćelija koju je razvila grupa Stellantis i koja je ugrađena u Peugeot e-Expert Vodik omogućuje upravo takvu upotrebu”.

Kombi marke Peugeot s gorivim ćelijama odlikuje se savršenom integracijom cijelog sustava „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” u prostor motora i podvozje. Rezultat: bez ikakvih kompromisa u pogledu tovarnog obujma, nisko težište, zajamčena stabilnost, sigurnost i okretnost.

Isporuka vozila Peugeot e-ExpertVodik može početi! Prvi kupac, kojem će vozilo biti isporučeno prije božićnih praznika, je Watea by Michelin, mlada podružnica grupe Michelin koja se bavi rješenjima u vezi sa zelenom mobilnosti.

Čim je ušao u proizvodnju krajem 2021., e-ExpertVodik postao je novi simbol strategije „Extended power of choice” koja svakom kupcu daje na izbor širok raspon motora kako bi odabrao onaj koji mu najviše odgovara.

Električna izvedba vozila s vodikovim gorivim ćelijama potvrđuje brz razvoj elektrificirane ponude serije Peugeot Expert. Njegova je proizvodnja pokrenuta samo 15 mjeseci nakon što je 2020. godine uveden model e-Expertna električni pogon koji je osvojio nagradu „International Van of the Year” početkom 2021., što ga čini šestim vozilom marke Peugeot koje je osvojilo ovo prestižno priznanje od 1992. godine.
Peugeot e-ExpertHydrogen temelji se na modelu e-Expertna električni pogon. Prvo se proizvodi u Francuskoj na lokaciji u Hordainu (Nord, Hauts de France), zatim prerađuje u Njemačkoj u Rüsselsheimu, u stručnom centru grupe Stellantis u kojem rade na razvoju tehnologije vodika.

Novi Peugeot e-ExpertVodik uvodi inovacije kao što je sustav „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” koji je razvila grupa Stellantis i koji se sastoji od:
• gorivih ćelija koje proizvode električnu energiju potrebnu za pogon vozila zahvaljujući vodiku koji je dodan u sustav spremnika,
• punjive litij-ionske baterije visokog napona s kapacitetom od 10,5 kWh koja se može puniti na električnoj mreži te koja također napaja električni motor u određenim fazama vožnje.

Novi Peugeot e-ExpertVodik ističe se sljedećim značajkama:
• mogućnost vožnje na neograničene udaljenosti bez emisija CO2
• mogućnost punjenja spremnika vodika za 3 minute kojim se postiže 400 km dometa prema ciklusu homologacije WLTP (homologacija u tijeku)
• utičnica za punjenje za bateriju visokog napona
• 2 duljine (Standard i Long) s istim tovarnim obujmom kao i kod izvedbi s dizelskim motorom i izvedbi s električnim motorom (s baterijom)
• do 6,1 m³ tovarnog obujma
• nosivost do 1000 kg
• mogućnost vuče do 1000 kg
• prilagođavanje svim uvjetima na cesti i autocesti, uz postizanje najveće brzine od 130 km/h.

Novi Peugeot e-ExpertVodik odlikuju snažna osobnost i tehnološke inovacije. Pruža mogućnost vožnje na svim cestama, pa čak i u centrima gradova, u potpunoj tišini i bez emisije CO2, i to bez kompromisa u pogledu iskoristivosti, udobnosti ili užitka u vožnji.

Vodik odsada postaje glavni stup energetske tranzicije, što potvrđuju i brojni međunarodni projekti u najavi. U Europi se ekosustav polako razvija, a ulaganja Europskog saveza za čisti vodik (European Clean Hydrogen Alliance) za promicanje ovog tehnološkog rješenja procjenjuju se na oko 60 milijardi eura.

Zahvaljujući državnim inicijativama broj stanica za punjenje vodikom u Europi stalno se povećava, a marka Peugeot surađuje izravno s dobavljačima energije kako bi ponudila različite pakete usluga.

Zahvaljujući novom vozilu e-ExpertVodik, Peugeot se pozicionira kao jedan od glavnih dionika u ovom energetskom izazovu.


Source link