POSTAJE LI AUTOSPORT PONOVNO COOL !?

Mnogo je raznih primjera, što u povijesti što u filmovima, gdje su vozači utrka svojevrsni “heroji”, ljudi na koje se klinci ugledaju.. To uopće nije čudno, dapače – samo vidjeti trkaći auto nešto je posebno, nešto što je ljudima nesvakidašnje, a znati da netko taj automobil može voziti do krajnjih granica nešto je što djeluje gotovo pa nestvarno. To, uz činjenicu da vozač u jednu ruku i riskira svoj život vozeći utrku, od vozača nerijetko čini “zvijezdu”. No, događa li se to i u Hrvatskoj?? …

ads10
Miroslav-Mrgud Zrnčević, Nissan Skyline R-34 GTT (Photo by Krešimir Lovrić Photography)

Autosport postaje zanimljiviji publici
Prošla godina (2014.) bila je izuzetno bitna za automobilizam u Hrvatskoj, ljudi su se počeli sve više “upoznavati” s autosportom, što je u krajnju ruku rezultiralo i većim brojem posjetitelja na utrkama. Što je tome pridonijelo? Pa najvećim djelom to bi bio napredak u organizaciji utrka… Do nedavno, najveći problem autosporta u Hrvatskoj bio je taj što se nije razvijao, postao je previše zastarjeo.. No to se počelo mjenjati, organizatori sve više rade na promociji svojih evenata te su u središte organizacije stavili – publiku!! Tako se hrvatska automobilistička scena napokon počela širiti i izvan samih utrka, tako sve češće možemo vidjeti razne promocije autosporta u shopping centrima, na javnim mjestima te sponzorskim kafićima i noćnim klubovima. Uz to promocija utrka preko društvenih mreža također malo po malo postaje sve kvalitetnija, a ona u budućnosti autosportu može donjeti jako puno!! Sve to privlači novu publiku te tako dodatno populariza autosport.

ads12
Oktan Fest – promocija autosporta u shopping centru

Vozači postaju sve popularniji
Dolazimo do glavne misli s početka ovog teksta, a to je postaju li hrvatski vozači “zvijezde” ravnopravne nogometašima, glumcima te drugim javnim ličnostima. Odgovor se krije negdje između… Sve više vozača počelo se pomalo baviti popratnim marketingom, tako se recimo aktivnost na društvenim mrežama uvelike povećala tako što je dosta vozača napravilo svoje Fan Page-ove. To je omogućilo publici, koja je pojedine vozače vidjela na utrci da ih potraži na Facebooku te tamo prati aktualnosti iz njihove karijere. Time vozači dobivaju tzv. obožavatelje, kojima je zanimljivo vidjeti što ti isti vozači koje su na utrci gledali u akciji rade između dviju utrka te kako se za njih pripremaju. Neki vozači tako na Facebooku imaju i više od 5000 fanova, a te brojke kod vozača koji se malo aktivnije time bave neprestano rastu!! Kasnije to vozače može dovesti i do medija, tako smo primjerice prije nekoliko dana u IN Magazinu na Novoj TV mogli vidjeti prilog o Viliamu Prodanu te njegovom Peugeotu 208 R2.

ads4
Martin Ravenščak/Dario Veseli, Peugeot 206 RC – Rally Show Santa Domenica 2014 (Photo by Krešimir Lovrić Photography)

Zaključak:
Autosport u Hrvatskoj zasigurno postaje sve popularniji, hrvatske utrke i vozači također. Publike je svakom utrkom sve više te vozači imaju sve više fanova. Medijska popraćenost također postaje sve bolja. Sve to autosportu daje veliki potencijal, no “Automobilistički Boom” tek je pred nama, a dok se on ne dogodi treba još dosta poraditi na temeljima autosporta u Hrvatskoj… Recimo, spomenuli smo kako su utrke i promocije istih postale modernije, ali to ne vrijedi za sve. Neke utrke još nemaju niti svoju Facebook stranicu, koja je danas osnova u promociji, a kamoli neke naprednije stvari. To, osim što veći broj ljudi ne čuje za event, ne pomaže ni novinarima i medijima, jer im je puno teže naći informacije i aktualnosti vezane za utrku. Također, sitna stvar, ali od velikog značaja – promotivni plakati. Plakati nekih utrka znaju izgledati potpuno nezanimljivo, a to samo odbija ljude od dolaska na utrku. Vozači bi se također trebali malo više uključiti u svoju promociju kako bi zaokružili cijelu priču.. Sve u svemu, hrvatski se autosport polako budi. Kada će se potpuno probuditi?? – Vjerujemo uskoro!!

Tekst: Tin Beraković
Slike: Krešimir Lovrić Photography