Već danas proizvođačima i trgovcima godišnja dobit je ogromna, a kako stoje stvari bit će još unosnija! Na račun povećanja potražnje mnoge će tvrtke jako dobro zaraditi.

Električni automobili već uvelike mijenjaju mobilnost i korištenje automobila kako ga danas doživljavamo. Najveća promjena za vlasnike takvih vozila je što se električni automobili najčešće ne pune na putu, već na odredištu ili kod kuće. Razlog tome je, naravno, mogućnost domaćih punionica s jedne strane, te visoki troškovi punjenja na brzim punionicama benzinskih postaja s druge strane proizvođača. Među potonjima su i proizvođači automobila koji sami – u suradnji s partnerima – nude vlastite punionice.

Već sada godišnja zarada pružatelja takvih usluga iznosi između sedam i osam milijardi eura. Do 2030. godine, kada će velik dio europskih proizvođača automobila već prestati proizvoditi automobile s termičkim motorima – ali daleko od toga da se oproste – prema istraživanju konzultantske tvrtke Bain prihod od prodaje iznosit će između 40 i 55 mlrd. eura. Očekuje se da će neto dobit od prodaje iznositi pet milijardi eura, no treba napomenuti da se navedene brojke odnose samo na europsko tržište koje se relativno brzo razvija, ali još uvijek zaostaje za američkim i kineskim tržištima. broj električnih vozila. U 2030. godini u SAD-u bi trebao biti prodan za između 53 i 70 milijardi eura, au Kini za oko 30 milijardi eura. Naravno, postoje i druga tržišta na kojima električni automobili još nisu široko rasprostranjeni.

Proizvođači rješenja za punjenje trebali bi se inače usredotočiti na pet različitih rješenja: proizvodnju brzih punionica za punjenje u pokretu, opremljenih dodatnim uslugama za smanjenje slobodnog vremena; punjenje u trgovačkim centrima i restoranima; punionicama na radnim mjestima te o razvoju punionica koje omogućuju vraćanje električne energije iz automobila u mrežu.

Tekst: Jure Šuica

Izvor: startnews.hr


Source link