Testni Peugeot 3008 HYBRID4 300 nas je na odlučan način uvjerio kako vatreni temperament i štedljivost mogu ići zajedno.

Led je probio Opel Grandland X Hybrid4. Već prilikom premijere, a pogotovo nakon prvih testnih vožnji, pokupio je sve pohvale. Od trenutka kad je stigao pod upravljačku kapu PSA Grupe i Opel se počeo okretati struji. Ugodna promjena za Nijemce, koji su svojedobno potpuno prespavali downsizing. Francuzi su u Opel ubrizgali kompletan know-how i napravili hit. Nakon što se na tržištu dokazao došlo je vrijeme sa se ista tehnologija kupcima ponudi i u obliku novog 3008. I rezultat je spektakularan. Već kad ga se gleda s udaljenosti od 100 metara jasno je da se radi o nečem posebnom. Vrlo atraktivna kombinacija boja, gard pobjednika i brojni sportski detalji privlače pažnju. Ako na cesti ne želite privlačiti poglede prolaznika onda Peugeot 3008 HYBRID4 300 definitivno nije automobil za vas. Jer s njim je nemoguće proći nezamijećeno.

Temeljito osvježen model druge generacije 3008, koja je na tržište stigla 2016. godine, uspio je u onom što je izgledalo nemoguće. Faceliftani model je još ljepši i atraktivniji od izvornika. Na tome treba uistinu čestitati dizajnerima iz Francuske. Uspješno su implementirali sve one nove elemente koje su u međuvremenu predstavili modeli 2008 i 5008. Pritom crno-crvena kombinacija karoserije i karoserijskih elemenata te crni naplaci dodatno doprinose atraktivnosti. Uz najbogatiji paket opreme GT i GT Pack prednja svjetla u full LED tehnologiji zahvaljujući funkciji Foggy Mode zamjenjuju svjetla za maglu, a donose i sustav EVS koji omogućava osvjetljenje zavoja.

Već letimičan pogled u interijer jasno daje do znanja da je Peugeot 3008 HYBRID4 300 e-EAT8 GT Pack do zuba nakrcan opremom. Svi koji misle da Peugeot nije i ne može biti premium segment trebali bi pokušati sjesti u ovako opremljen model. Ubrzo bi se demantirali. Doslovno svaki element unutrašnjosti izveden je s gomilom stila, materijali su lijepo kombinirani, pa interijer odaje dojam stila, skupoće i kvalitete. Posebno treba pohvaliti solidno profilirana sjedala od Alcantare, sve detalje od brušenog aluminija, klavirske plastike i visokokvalitetne kože. Digitalna ploča s instrumentima, odnosno već dobro poznati Peugeotov i-Cockpit dijagonale je 12,3 inča, dok je središnji zaslon infotainment sustava postavljen na vrhu središnje konzole 10-inčni. U unutrašnjosti nudi dovoljno prostora za petero putnika, a bez obzira na hibridnu tehnologiju prtljažnik nudi solidnih 395 litara obujma.

Što se tiče hibridnih hi-tech rješenja, sklopovi su isti onima kakve koristi Opel Grandland X Hybrid4. Dakle, radi se o kombinaciji 1.6-litrenog turbobenzinca sa 200 KS i dva elektromotora sa 109 KS i 113 KS pa ukupno raspolaže kombiniranom snagom od 300 KS koju na podlogu distribuira preko sva četiri kotača. Prednji elektromotor uparen je s elektrificiranim osmerostupanjskim automatskim mjenjačem. Drugi elektromotor, inverter i diferencijal integrirani su u električno pogonjenu stražnju osovinu kako bi nudili pogon na sve kotače kad je to potrebno. Benzinski motor će se uglavnom koristiti kod srednje i veće brzine vozila, dok će za manje brzine i vožnju s prekidima biti zadužen električni dio pogonskog sustava. Hibridni 3008 može u čistom električnom načinu rada prema WLTP ciklusu proći najmanje 55 km. Ispitivanja su pokazala da je u Njemačkoj 80% svih svakodnevnih putovanja kraće od 50 km, pa bi ti kupci mogli cijelo vrijeme voziti uz nultu stopu emisija. Pametnom upotrebom sustava regenerativnog kočenja, umjesto upotrebe klasične kočnice, doseg se može povećati za prosječnih 10 posto.

Vozaču nudi četiri načina vožnje: električni, hibridni, s pogonom na sve kotače i sportski, omogućujući vozačima da prilagode karakteristike vozila svojim željama ili određenim voznim uvjetima. Primjerice, odabir hibridnog načina rada omogućuje automobilu da sam odabere najučinkovitiji pogon uz mogućnost prijelaza na električni način rada radi vožnje s nula štetnih plinova kad se uđe u gradsko središte. Odabirom načina rada AWD (pogon na sve kotače) aktivira se elektrificirana stražnja osovina radi maksimalnog držanja podloge na cestama svih vrsta. Utičnica za punjenje baterije preko priloženog 3,3-kilovatsatnog punjača (verzija od 6,6 kWh je opcionalna) praktično je smještena na suprotnoj strani vozila od otvora spremnika za gorivo, dok se baterija nalazi ispod stražnjih sjedala kako bi se optimizirao prostor u kabini i prtljažniku. Za kompletno punjenje baterije uz 7,4-kilovatsatnu razvodnu kutiju treba oko 1 sat i 50 minuta.

Performanse oduzimaju dah. Prvo treba uzeti u obzir da se radi o vozilu prilične mase, jer Peugeot 3008 HYBRID4 300 e-EAT8 GT Pack na vagu donosi 1840 kilograma. No, bez obzira na to stotku hvata za naglašeno sportskih 6,1 sekundu, a najveća brzina iznosi 240 km/h. U slučaju vožnje samo na struju najveća brzina ograničena je na 135 km/h. Koliko je upotrebljiv u realnim uvjetima najbolje ilustrira prosječna potrošnja. Naime, na testu je prosjek iznosio tek 5,9 litara, a 3008 pritom emitira tek oko 35 g/km CO2.

TEHNIČKI PODACI – Peugeot 3008 HYBRID4 300 e-EAT8 GT Pack

Motor: benzinski, 4 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 147 kW/200 KS pri 6000/min
Moment: 300 Nm pri 3000/min
Elektromotori: Sprijeda 110 KS / 320 Nm, Straga 113 KS / 166 Nm
Kombinirana snaga: 300 KS, 520 Nm
Mjenjač: 8-stupanjski automatski
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 4447 x 1841 x 1624 mm
Međuosovinski razmak: 2675 mm
Masa: 1840 kg
Prtljažnik: 395 l
Kočnice: samoventilirani diskovi
Gume: 205/55 R19
Ubrzanje: 6,1 s
Najveća brzina: 240 km/h
Potrošnja: 1,2-1,7 l
Potrošnja na testu: 5,9
Cijena testiranog modela: 409.555 kn (54.607 eura)


Source link