SAABov (ime dolazi od Svenska Aeroplan Aktiebolaget) model 9000 proizvodio se od 1984. do 1998., dijeleći platformu s Fiatom Chromom, Lanciom Themom i Alfa Romeom 164. Ti su proizvođači još koncem 1970-ih dogovorili korištenje zajedničke platforme (nazvane Type Four šasija) za model E-segmenta kako bi smanjili troškove razvoja. Neke su klasične “cake” nestale iz ovog modela, poput velikog, zakrivljenog vjetrobrana i ključa paljenja pri mjenjaču, ali drugi dizajnerski elementi tipični za prošle Saabove modele su ostali, poput stila maske, farova i žmigavaca.


Osim izgleda, 9000 je klasični Saab i po konstrukciji; premda dijeli platformu s drugim automobilima, na Saab ne paše puno dijelova s talijanskih “bratića”. Saab koristi deblji lim, drugačiji ovjes, čvršću konstrukciju, izraženije zone deformacije, jače bočne pregrade itd.

Vlasnik modela s fotografija, Marko, opisao nam je svoj 9000 2.3 Turbo. Radi se o CDE liniji (znači da se radi o sedan izvedbi modela s višim paketom opreme) s B234 motorom od 200 KS. Koristi Super Aero felge, a u kabini se može primjetiti automatska klima, putno računalo, originalni tvornički Clarion audio sustav s CD-om, kazetofonom i equilizerom, grijana, električno podesiva sjedala s memorijom za 3 pozicije, grijane retrovizore, tempomat itd. 

Griffin modeli su koristili i V6, ali i četverocilindarski B234 je zanimljiv motor. Neka od kućnih Saab-Scania rješenja koja se mogu pronaći pod haubom modela 9000 su direktno paljenje pri svakom cilindru (bez korištenja razvodnika) te mjerenje ionske struje u svjećici nakon paljenja radi utvrđivanja parametara izgaranja (taj je sustav zamijenio akustični sustav nadzora i sprječavanja detonantnog izgaranja, tj. “kucanja”).

Ovaj je automobil trenutno na prodaju i oglas možete pogledati na ovoj poveznici.

Foto: Tomislav Keglević




Source link