Četvorka je bila jedan od najprepoznatljivijih automobila marke Renault, koji su se – usput rečeno – proizvodili i u Sloveniji, a u Novom mestu radili su i brojni Hrvati. Ono što je proizvođač napravio s “Peticom” sada će učiniti i s Malim divom, koji je bio poznat kao nepoderiv.

Sajam u Parizu održati će se od 17. do 23. listopada, a Renault već sada najavljuje mega hitove – stižu i Petica i Četvorka.

Nakon prošlogodišnjeg relativno uspješnog sajma automobila u Münchenu, koji je bio prvi veliki događaj te vrste nakon izbijanja covida prošle godine, IAA sajam seli u tradicionalno mjesto održavanja, Pariz. Sajam će se održati od 17. do 23. listopada, a proizvođači polako otkrivaju koje će automobilske inovacije predstaviti u francuskoj prijestolnici.

Očekivano, francuski Renault među prvima objavljuje planirane tajne. Domaćin izložbenog prostora donijet će čak šest inovacija tvrtke, od kojih će tri nositi logo Renaulta. Među njima će svjetlo dana ugledati jedan koji će vjerojatno pobuditi mnogo više pozornosti od ostalih, a to je ranije najavljena reinkarnacija Renaulta 4. Detaljnije o pridošlici koja će pratiti iznimno dobro prihvaćen dizajn Renaulta 5 ( potonji još nije u serijskoj proizvodnji, ali već se zna da će biti pristupačan električni automobil), inače još nije otkriveno. No to će svakako biti moguće u slučaju novog automobila kao električnog vozila, a s obzirom na to da je originalni Mali div bio namijenjen za vožnju po loše održavanim voznim podlogama, za očekivati je da će u novom obliku zaigrati ulogu električnog gradskog crossovera.

Renault 4, koji je prošle godine proslavio 60. obljetnicu, čvrsto je usidren i u srcima mnogih Hrvata. Ne manje važno, njegovom proizvodnjom bavile su se čak dvije slovenske tvrtke, najprije u ljubljanskom Litostroju, kasnije u novomeškom IMV-u, koji je potom prešao u vlasništvo Renaulta i dobio ime Revoz. Valja istaknuti kako su godinama u toj tvornici radili brojni Hrvati. Uglavnom oni iz okolice Karlovca.

Upravo su u Revozu proizvedeni posljednji primjerci modela R4 do 1992. godine. Osim navedenih inovacija, grupa Renault predstavit će i putničku verziju novog Kangooa na električni pogon, potpuno novi dizajn sportskog automobila Alpine. (navodno električni nasljednik modela A110), novi grafički imidž marke Dacia, nova rješenja usluge Mobilize koja pokriva područje dijeljenja vozila pa čak i flotu gospodarskih vozila obitelji Hyvia koja se na pogon pomoću vodika.

Premijera i prve reakcije publike 28. kolovoza 1961. godine na Salonu automobila u Parizu bile su sjajne od samog početka.

Bio je to prvi hachback automobil ikada, proizveden u verziji s petoro vrata, a kao što je planirano, Renault je nudio za svakoga po malo. Ponuda je startala od osnovnog modela R3, s motorom od 603 kubičnic centimetara koji je isporučivao 23 konjske snage, zatim nešto bolje opremljen R4 s motorom od 747 kubika i 27 “konja” i na kraju „luksuzni“ R4L s istovjetnim motorom, ali s pet konjskih snaga više.

Tekst: Jure Šuica


Source link