Odzvonilo poticajima za plug in hibride u Njemačkoj, a i europarlamentarci propitaju opravdanost subvencija za aute koji koriste fosilna goriva i pri tome na 100 km troše pri brzinama od 150 km/h i više od 10 litara supera ili dizela. – Oni su fejk i duda varalica za poreznike kojima se pod krinkom ekoloških vozila koja ne proizvode veći CO2 od 50 miligrama na stotinu kilometara uvaljuje zapravo mačak u vreći koji nije ništa čišći nego što su obični fosilci! Zakonodavci u Njemačkoj već su odgovorili na neke od mnogih kritika PHEV modela i spremaju im odstrel ili zahtjev za većom autonomijom samo na baterije.

Organizacije za zaštitu okoliša, poput ICCT-a, krive ta vozila i proizvođače za znatno veću potrošnju, a time i emisiju CO2 od službenih podataka (godišnja studija ICCT-a kaže do četiri puta).


Trenutno u Njemačkoj automobil koji se želi kvalificirati za državnu subvenciju mora ispuniti jedan od zahtjeva – ili ispuštati manje od 50 g CO2 po km u atmosferu ili imati doseg baterije od najmanje 40 km. Vrlo slično je i u nas. Od druge godine bit će mnogo stroži – električni domet ili domet baterija morat će iznositi najmanje 60 km, a zakonodavci žele do 2025. povećati tu granicu na 80 km (ostaje emisija CO2). Naravno, proizvođači će morati uvesti hrpu mjera kako bi takav PHEV model zaista odgovarao, jer samo ugradnjom snažnije baterije to vjerojatno neće biti moguće, a time i ekološki prihvatljivije. Ovo je također bio jedan od ICCT prijedloga, uz veću snagu e-motora i manji ICE motor.

S obzirom na velikodušne premije koje je doprinijela država (4500 eura za do 40.000 eura i 3750 eura za između 40.000 i 65.000 eura), logično je da će proizvođači (koji također trebaju dodati svoj dio subvencije) biti zainteresirani za zadržavanje ti su modeli popularni na najvećem tržištu EU -a i nadogradit će tehnologiju, barem djelomično odgovarajući na kritike organizacija za zaštitu okoliša. Prodaja PHEV modela u EU -u se utrostručila (do 2020.) na više od pola milijuna jedinica, gotovo isto koliko i prodaja BEV modela




Source link