S novim ID modelom. Buzz u Volkswagenu oživljava duh legendarnog Bullija iz sedamdesetih i ujedno ulazi na tanak led električne mobilnosti. Za sada stiže uz bateriju od 77 kWh, s dometom od 450 km, ali i s ograničenjem na 145 km/h.

U planu je i ID. Buzz s elektromotorom od 295 kilovata (400 KS) i pogonom na sva četiri kotača. Sva produkcija za ovu godinu je rasprodana!

ID. Buzz je nedvojbeno najslađi automobil koji je Volkswagen napravio u posljednjih deset godina. Atmosfera je bila naelektrizirana već 2017. godine kada je koncept predstavljen, a brojni prolaznici znatiželjnim pogledima, osmjesima i mahanjem iskazivali su simpatije tijekom novinarske krštene vožnje glavnim danskim gradom i oko njega. I to je dokaz da emocije igraju važnu ulogu u automobilima, koje su često ispred ekonomičnosti, udobnosti, performansi pa čak i cijene. Ovoga puta u igri je i nostalgija za razdobljem prije sedam desetljeća kada je tadašnji minibus Bulli T1 bio kultno prijevozno sredstvo kalifornijskih hipija i njihove subkulture.

Novajlija je zapravo stavljen na ceste po principu jednom za dva, jer ID. Buzz je namijenjen putnicima i kasnije će biti dostupan kao kamper, dok je ID Buzz Cargo dostavno vozilo s tovarnim prostorom koji može primiti dvije standardne palete. Dužinom od 4,71 metar staju uz bok novom Multivanu koji je 20 centimetara duži, zanimljivo, uži gotovo 8, a s međuosovinskim razmakom od gotovo 2,99 metara razlike gotovo da i nema.

Dolaskom na horizont električnih automobila , obje verzije dostupne su samo s jednim elektromotorom koji pokreće stražnje kotače i razvija 150 kilovata (204 KS). Dobar dio instrumentacije, odnosno mali ekran ispred vozača i veliki komunikacijski ekran, prenesen je s drugih ID modela.

Uz dovoljnu zapreminu motora, pomalo je smiješno da je najveća brzina ograničena na 145 kilometara na sat. Možda je tome zaslužan domet koji bi trebao moći voziti do 425 kilometara uz 77 kilovatsati struje, koliko baterija može pohraniti. A onda se na brzim punionicama koje mogu snabdjeti strujom od 170 kilovata baterija za pola sata može napuniti do 80 posto. Kasnije će biti dostupna i verzija s baterijskim paketom većim od 50 kWh i dosegom većim od 300 kilometara. U planu je i ID. Buzz s elektromotorom od 295 kilovata (400 KS) i pogonom na sva četiri kotača.

Interijer je prostran, prozračan i svijetao, prednja i stražnja sjedala su udobna, a fleksibilnost putničke kabine je možda malo ispod očekivanja. Ponajviše zahvaljujući uzdužnom kliznom stražnjem sjedalu koje se preklapa u dva dijela, ali se ne uvlači u pod i ne može se izvaditi. No, raspoloživi prtljažni prostor koji varira od 1121 litre (uspravno sjedalo) do 2205 litara (preklopljeno sjedalo) nikako nije opravdan. U ID modelu. Buzz Cargo ima maksimalni volumen prtljažnog prostora iza pregrade za prvi red sjedala, gdje ima mjesta za vozača i jednog ili dva putnika, veći od 3,9 kubnih metara. Godinu dana nakon predstavljanja na tržište stiže produljena izvedba s 25 centimetara duljim međuosovinskim razmakom i prostorom za treći red sjedala.

Zapravo, ljupkost i sve ostalo u vezi s ovim automobilom pomalo zasjenjuje jedino zasoljena cijena koja za slovenske kupce kreće od 61.483 eura, a dostavna verzija stoji 56.081 euro. Ali ipak, pridošlica je očito poželjna; u nekim zemljama, uključujući Hrvatsku, već je rasprodan za ovu godinu, no prvi će ga moći provozati tek sljedeće godine.


Source link