Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u srijedu da radovi na pruzi Dugo Selo – Križevci kasne zbog poteškoća unutar hrvatskoga konzorcija izvođača radova.

Upitan na otvaranju gradnje brze ceste Križevci – Kloštar Vojakovački zašto modernizacija pruge Križevci – Dugo Selo kasni, odgovorio je da taj projekt kasni “zbog problema iz konzorcija hrvatskih izvoditelja”.

Hrvatske željeznice, naveo je, stoga su “napravile manevar” da se unutar samog tog konzorcija hrvatske tvrtke koje su uključene u projekt na neki način spase.

Dodao je kako raskid ugovora “ili bilo kakav manevar koji bi značio kraj tih tvrtki ne bi bio dobar za te tvrtke ni za hrvatskog gospodarstvo”.

Prema njegovim riječima, unutar konzorcija nađeno je rješenje da se ubrza projekt “i da jedna od tvrtki sve to skupa i preuzme”.

Ponovio je i da su ugovoreni radovi na pruzi od Križevaca do mađarske granice te ustvrdio da se radovi se na toj dionici izvode “jako dobro”.

“Na svim dionicama mediteranskog koridora i na pruzi prema Rijeci radimo i imamo ugovorene etape”, rekao je Butković.

Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Križevci projekt je vrijedan milijardu i 517 milijuna kuna za koji je osigurano 85-postotno financiranje iz Europskog fonda za regionalni razvoj, točnije putem Operativnog programa Promet 2007. – 2013 te iz Kohezijskog fonda putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014-2020.

Preostalih 15 posto vrijednosti projekta financira se iz nacionalnih sredstava.

Projekt se provodi kroz dva ugovora: ugovor o izvođenju radova vrijedan 1,24milijarde kuna koji je potpisan sa zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke DIV d.o.o., Dalekovod i Zagreb – Montaža. Drugi je ugovor za nadzor nad radovima vrijedan 14,4 milijuna kuna koji je potpisan sa zajednicom ponuditelja koju čine SGS Adriatica i Investinženjering.

Otvoreni radovi na cesti Križevci – Kloštar Vojakovački

Butković je u srijedu ujutro sudjelovao na otvorenju radova gradnje brze ceste Križevci – Kloštar Vojakovački. Na uvođenju u radove tvrtke Kamgrad sudjelovao je i premijer Andrej Plenković.

Dionica je duga 7,5 kilometara, a rok dovršetka je 30 mjeseci. Početak gradnje kasni godinu dana zbog žalbe na natječaj pri odabiru nadzora izvođača, a u međuvremenu je i Kamgrad zbog rasta cijena sirovina odgađao radove sve dok se ne potpiše aneks ugovora.

Ministar Butković i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić najavili su nastavak gradnje prometnice od Kloštra Vojakovačkog prema Koprivnici, kad se za to steknu uvjeti.

Premijer Plenković će u sklopu današnjeg posjeta Koprivničko-križevačkoj županiji posjetiti i Podravku i Sveučilište Sjever u Koprivnici.

HINA


Source link