Prilikom rada motora u automobilu stvara se veliko trenje, a kao posljedica i podizanje temperature u radnom sustavu.

Dakako, kada bismo ostavili da se stvari razvijaju prirodnim tokom, došlo bi do toga da temperatura dosegne nemjerljive veličine, a to u konačnici može dovesti do požara. Upravo iz tog razloga sustav za rashlađivanje motora veoma je bitan. Ako je k tome i vanjska temperatura iznimno visoka, a to je veoma često u ljetnim mjesecima, vrlo lako može doći do pregrijavanja ukoliko automobil ne pripremimo za ljetne vrućine. Stručnjaci tako preporučuju da je prije nastupanja ljetnih vrućina veoma bitno provjeriti pneumatiku i pritisak u njima, a i dobro je upaliti klima uređaj kako bi se vidjelo u kakvom je stanju i hladi li kako treba.

Naime, zbog veoma visoke radne temperature motora, ali i visoke temperature izvana, lako se može dogoditi da motor prokuha ukoliko sustav za rashlađivanje ne radi dobro i nije održavan. Do pregrijavanja ili, kako mi to u žargonu volimo reći, do kuhanja motora dolazi kada sustav za hlađenje ne može održavati optimalnu temperaturu rashladne tekućine.

Radna temperatura agregata već je sama po sebi veoma visoka, a u mnogim vozilima doseže i 90 stupnjeva Celzijevih. Motor najčešće prokuha kada ventilator ne radi dobro, jednako kao i regulator radne temperature motora. Primjerice ako kontakt na ventilatoru nije dobar ili je neispravan mjerač temperature, sustav za hlađenje jednostavno neće raditi. Kada je temperatura visoka također može otkazati i regulator radne temperature motora. Regulator je zapravo vrsta ventila koji omogućuje izmjenu rashladne tekućine u hladnjaku i bloku motora i to u trenutku kada se ta tekućina u bloku zagrije do donje dozvoljene granice. Ako je ventil neispravan, neće propustiti rashladnu tekućinu, što znači da će temperatura u bloku rasti do točke vrelišta.

Dakle, iz ovog kratkog opisa shvatili smo koliko je važan rashladni sustav i koliko je potrebno održavati ga, prije svega za vrijeme ljetnih mjeseci. Naime, nije rijetko da vidimo vozila parkirana sa strane na cesti, a iz njih suklja para te se bjesomučno traži boca vode kako bi se ulila u sustav. No, postoje vozila koja imaju tako slab rashladni sustav da prokuhaju i u zimskim mjesecima, što dakako nikako nije dobro.

Dakle, jedan od osnovnih preduvjeta da vam automobil ne prokuha za vrijeme vožnje jest da imate rashladni sustav pod kontrolom. Redovito provjeravajte tekućinu, ali i razne ventile, hladnjak i sve ostale dijelove u rashladnom sustavu. Veoma je važan remen ventilatora koji može pasti i iz tog razloga ventilator također neće dobro raditi pa će se dogoditi pregrijavanje. Stoga, ako ste primijetili da remen stalno pada, zamijenite ga čim prije kako kao posljedicu ne biste imali zagrijavanje. Ako čujete cviljenje prilikom povećanog broja okretaja u motoru, znak je da remen pada pa obratite pozornost na to.

Uz ovo, znakovi za uzbunu može biti i curenje iz crijeva koje spaja motor i hladnjak te curenje iz samog hladnjaka. Stoga, ako ste primijetili vodene fleke ispod svog vozila, a znate da ne dolaze iz klima uređaja, također riješite problem na vrijeme jer ćete se tako riješiti prokuhavanja vozila i naravno ostanka na cesti u najnezgodnijem trenutku.

I zaglavljeni termostat u zatvorenom položaju je jedan od razloga pregrijavanja, a uočit ćemo ga ako je gornje crijevo hladnjaka hladno, a donje toplo. U ovakvom stanju se vozilo smije voziti samo na nekoj kratkoj udaljenosti.

Uz sve ovo, treba pripaziti i kako vozite vozilo, posebice ako je starije proizvodnje. Previše turiranja, prelaska granica performansi vozila redovito dovodi do pregrijavanja, dizanja i ovako visoke temperature pa onda slijedite pravilo – laganije, ali sigurnije.

Izvor: Silux.hr



Source link

Related Posts