– Advertisement –

Donedavno je Mazda inzistirala na razvoju motora s unutarnjim izgaranjem, no sada ih je sustigla i električna revolucija. Do 2025. planiraju predstaviti čak 13 novih modela, od toga pet hibridnih, pet priključnih hibridnih i tri baterijska električna. Do 2030. godine očekuje se da će sva njihova vozila biti barem djelomično elektrificirana, a 25 posto će biti u potpunosti na baterije.

Danas je Mazda jedna od tradicionalnijih marki u automobilskom svijetu. Kao jedan od rijetkih, još uvijek nude, a također razvijaju atmosferske motore i sučelja za informiranje i zabavu s rotirajućom kontrolom prečaca. Oni i dan danas ignoriraju turbake i za cilindar osakaćane benzince. Ne pada im na pamet raditi agregate slabog volumena i drže se obujma, tako da im je dvolitarski četverocilindraš počekat i kraj svega. Govori se ipak i o potpuno novom linijskom šestocilindrašu. Tek je nedavno njihov prvi model MX-30 s električnim pogonom izašao na ceste, no čini se kako uskoro neće biti jedini. Mazdinom buntovnom razvojnom toku ponestalo je daha, jer su također predstavili električni plan za budućnost.

– Advertisement –

U središtu proširenja bit će nova fleksibilna platforma SKYACTIV Scalable EV Architecture. Razvoj asortimana modela vodit će se samostalno, a mnoge će osnovne tehnologije dijeliti s Toyotom. Do 2025. planiraju predstaviti čak 13 novih modela, od toga pet hibridnih, pet priključnih hibridnih i tri baterijska električna. Do 2030. godine očekuje se da će sva njihova vozila biti barem djelomično elektrificirana, a 25 posto će biti u potpunosti na baterije.

To, naravno, predstavlja veliku promjenu u strategiji, koja je prethodno predvidjela samo pet posto električnih vozila do iste godine. Nedavno je sličan zaokret napravila Toyota, djelomični vlasnik Mazde, koja je kao jedan od pionira električne mobilnosti u posljednje vrijeme daleko zaostajala za konkurentima. Najavili su novu eru mobilnosti s bZ4X-om, koji će biti prvi od čak 15 novih baterijski-električnih modela do 2025. godine.

Također su najavili dolazak sustava autonomne vožnje Mazda Co-pilot Concept, koji će kontinuirano nadzirati stanje vozača i moći će preuzeti kontrolu i pozvati medicinsku pomoć u slučaju promjene njegovog fizičkog stanja. Koji će stupanj autonomije dopustiti nije otkriveno.

Unatoč električnoj budućnosti, Mazda osigurava da će se njihovi automobili i dalje fokusirati na užitak u vožnji te će dodatno poboljšati postojeći set SKYACTIV-X motora s unutarnjim izgaranjem. Plan također uključuje redni šestocilindraš, koji se zadirkuje konceptima Vision, za koje datum otkrivanja još nije poznat.

– Advertisement –



Source link