Na japanskim je automobilima otvor za točenje goriva često ugrađivan na lijevu stranu vozila. Vjerojatni razlog je to što se u Japanu vozi lijevom stranom, a ako benzinske pumpe nemaju svoje ugibalište nego su uz cestu, praktičnije je da se gorivo toči sa strane automobila koja je uz rub ceste.

Posljedično, ispušna cijev se projektira tako da stoji s desne strane takvog automobila (u slučaju korištenja samo jedne). Ispuh tako stoji na suprotnoj strani od otvora za točenje goriva i zbog sigurnosnih propisa, a i zbog općeg dizajna automobila i mehanizama unutar automobila, npr. iskorištavanja prostora unutar i pod automobilom, smještaja sajli i mehanizama otvaranja gepeka itd.


Na europskim automobilima je situacija obrnuta, ispušna cijev je uglavnom na lijevoj strani, a veće gužve na pumpama su na mjestima gdje je pumpa desno od automobila. U prošlosti su otvori za gorivo bili smješteni na raznim, često skrivenim mjestima, npr. iza preklopnog komada stražnjeg svjetla (Chevrolet Bel Air, 1956.) ili ispod haube izravno na rezervoaru (Trabant).




Source link