Featured Izbor uredništva Povijest Tehnika Vijesti Zanimljivosti

Priča o detalju: Wartburgov motor u dvosjedu



Tvrtka Automobilwerk Eisenach jednu je svoju automobilističku marku nazvala po dvorcu iznad grada još krajem 19. stoljeća. Automobilski odsjek mijenjao je naziv (EMW) i vlasništvo kao dio istočnonjemačkog automobilskog konglomerata IFA, a ime Wartburg je oživljeno sredinom 1950-ih, kada su se počeli proizvoditi Wartburg modeli koji su do kraja 1980-ih koristili redni trocilindarski dvotaktni motor.

Zanimljiva derivacija ove minimalističke mehanike nalazi se u kupeu Melkus RS 1000, dvosjedu s gullwing vratima. Pojačani Wartburgov 1.0 trocilindarski dvotaktni motor bio je smješten iza putničke kabine i pogonio stražnje kotače. Samo 101 primjerak izašao je iz tvornice u Dresdenu (1969. – 1979.), uz još 15 proizvedenih 2006. Karoserija od fiberglasa, tri rasplinjača i 69 KS koji su na kotače dolazili preko mjenjača iz Barkas kombija omogućili su čisto pristojnih 165 km/h uz karakteristično dvotaktno vrištanje.


Wartburg je ugašen 1991. (tvornicu je preuzeo Opel), a Melkus 2012. (nakon pokušaja oživljavanja marke modelom RS 2000).

Wartburg Turist (karavan model) s posljednje fotografije trenutno je na prodaju, a oglas se može pogledati na ovoj poveznici.

 




Source link

Related Posts