Rijetke su “biljke” auti na struju. Od 35.642 nova automobila koje su Hrvati kupili ove godine njih jedva 970 je na električni pogon! Jedva 2,7 posto.

Sve je još katastrofalnije kad se zna da od 2,38 milijuna vozila, od čega je 1,8 milijuna auta koja prometuju našim ulicama, električnih auta ima približno samo 4000, ili nevjerojatnih 0,22 posto! Koliko god se država trudi poticati prodaju ekološki čistih vozila u praksi je sve to totalni promašaj.
RENAULT: 198
TESLA: 157
VW: 111
AUDI: 95
DACIA: 83…

Statistiku je teško prevariti, a brojke su posve neumoljive. Iako se već puno desetljeće govori o prelasku s fosilnih na obnovljive izvore energije, iako Vlada „pošteno“ stimulira kupovinu novih vozila na struju i vodik u realnom životu to nimalo ne djeluje na izrazito fosilno orijentiran vozni park, gdje vozila na dizel i benzin čine 99 posto ukupnog voznog parka.

I najnoviji prodajni podaci za mjesec rujan, kao i za svih devet mjeseci ove godine su krajnje poražavajuće po zelenu agendu. U prvih devet mjeseci, usprkos izdašnim državnim poticajima“ kupljeno je u Lijepoj našoj jedva 970 novih, ponajprije električnih auta. Istovremeno su Hrvati kupili 35.642 nova automobila. Naravno, prednjače benzinci. Oni bez malih „hibridnih“ pridodanih elektromotora drže udio od 53,3 posto, no ako im dodate i „fejkane“ hibride udio benzinaca penje se i na 75 posto.

Zanimljivo, iznimno je primjetan trend pada prodaje dizelaša. Njih je u prvih devet mjeseci prodano jedva 19,5 posto ili 6956 komada. Valja se prisjetiti kako su pred samo koju godinu činili i više od polovine tržišta novo kupljenih automobila.

Nije neobično da Tesla prodaje 100 posto električnih auta. S prodanih 157 primjeraka drže prvo mjesto, a od respektabilnih kompanija slijedi Renault s udjelom ove godine od 10,1 posto. Prodali su točno 198 električara, uglavnom Twinga E. Rimac bi se mogao jednako tako pohvaliti s postotkom prodanih auta na struju. To je 100 posto, u biti prodane su dvije Nevere, što u prijevodu znači da imaju udio od 0,01 posto prodanih elektro auti. Jednako tako brojke i postoci prate Dongfeng koji je prodao pet auta i ima tek za koji promil bolji rezultat od Rimca u ukupnoj prodaji. Smart je prodao 12 elektro auta i više nije ih moguće kupiti na benzin ili dizel. Kineski MG prodao je 7 električara, a od onih koji se odista mogu „pohvaliti“ prodajom elektro auta su još VW koji je tržio 111 takvih auta, što je 2,7 posto od njihova total marketa. Audi s postotkom od 7,4 posto ukupno prodanih iskače, no sveukupno su prodali 95 električara, 162 benzinca, 405 dizelaša i 627 hibrida. Uglavnom svi hibridi najveću snagu akumuliraju još uvijek iz prvenstveno benzinski pridodanih motora, u manjoj mjeri dizelskih. Opel je prodao 62 električara do sada u 2022, Dacija 83, Hyundai 44, Peugeot 41, BMW 27… I uglavnom bi to bilo ono koliko toliko respektabilno.

Fotografija: START


Source link