Još od prve generacije Smart ForTwo kupcima se nudio i u potpuno električnoj varijanti, ali tek u četvrtoj kakav nam je stigao na test Smart ForTwo electric Drive može se nazvati ozbiljnim automobilom na struju.

Prva generacija dolazila je isključivo kao modifikacija od strane tvrtke Zytek Electric Vehicles, koristio je elektromotor snage 30 kW (41 KS), a baterijski paket imao je kapacitet od 13,2 kWh. Druga generacija je dolazila u serijskog izvedbi, s motorom koji je kontinuirano mogao isporučiti tek 20 kW (27 KS) kontinuirano, a vršna snaga iznosila je 30 kW (41 KS) u trajanju ne većem od dvije minute. Baterijski paket kapaciteta 16,5 kWh već je omogućavao solidan doseg pa se punom baterijom prema prospektu moglo prijeći 135 km, a realno oko 105 kilometara. Treća generacija je s elektromotorom snage 55 kW i baterijom od 17,6 kWh već bila funkcionalan automobil, uz doseg od 145 km i najveću brzinu od 125 km/h.

No, tek četvrta generacija modela Smart ForTwo, koja je u električnoj izvedbi na tržište stigla 2017. godine, može se nazvati ozbiljnim automobilom na struju. Upravo takav primjerak na test nam je ustupio renomirani salon rabljenih automobila BoomCars. Radi se o primjerku koji je do zuba nakrcan opremom. Osim najbogatijeg paketa opreme Prime, automobil koji smo testirali imao je pregršt dodatnih elemenata poput navigacijskog sustava, panoramskog krova, grijanja sjedala i volana…

Bazira se na novoj Renault/Mercedes Edison platformi, ima elektromotor snage 60 kW (82 KS) i bateriju kapaciteta 17,6 kWh, koja zahvaljujući znatno naprednijem softveru u usporedbi s prethodnikom omogućava doseg od 160 km. No, u realnim uvjetima teško ga je navući na više od 130 km, ali i to je i više nego dovoljno za sve potrebe vozača Smarta. Svi vlasnici skloni dinamičnoj vožnji s ponosom ističu performanse. Naime, Smart ForTwo electric Drive do 100 km/h ubrzava za 11,5 sekundi, dok je najveća brzina ograničena na 130 km/h. Znatno uvjerljivije zvuči podatak da do 60 km/h stiže već za 4,9 sekundi, odnosno da s električnim Smartom možete biti prvi gotovo na svakom semaforu. Osim solidne snage od 60 kW za uvjerljive performanse je zaslužan najveći okretni moment od 160 Nm. Svi koji su navikli na automobile pogonjene konvencionalnim motorima ostat će ugodno iznenađeni činjenicom da kontinuirano vuče. To se događa iz dva razloga. Prvi je taj što elektromotor svojom radnom karakteristikom u svakom trenutku isporučuje svih 160 Nm, a drugi je taj što električni automobili nemaju mjenjač. Nisko težište, zahvaljujući baterijama smještenim u podnicu, zaslužno je za stabilnost koja je iznad očekivanja, ali s druge strane nije agilan kao benzinci, jer je električni pogonski sklop u kombinaciji s baterijskim paketom ukupnu masu podigao na 1085 kilometara.

Ručica mjenjača, koja vizualno izgleda identično kao ručica automatskog mjenjača, je zapravo samo birač smjera. No, klasične oznake P, N, D i R olakšavaju snalaženje. Dodatna karakteristika koja će iznenaditi neupućene je nedostatak zvuka motora. Na to se trebaju naviknuti svi. I vozači i putnici, ali i pješaci, koji su se naviknuli promet pratiti i očima i ušima pa je prilikom vožnje električnog automobila potrebno dodatno paziti tijekom manevriranja gradskim parkiralištima i ulicama.

Dojam za volanom električnog Smarta koji nam je ustupljen na test je izvrstan. Vozačka pozicija pronalazi se brzo i jednostavno, bez obzira na gabarite vozača. Mjesta je iznenađujuće puno, a sva oprema važna za komfor i sigurnost podiže dojama. Brojni elementi paketa opreme Prime jasno daju do znanja kako je riječ o premium automobilu, brz obzira na vanjske gabarite (ukupna dužina je 2,7 metara). Upotrebljivost podiže i Isofix priključak za dječju sjedalicu na suvozačevom sjedalu. Naravno, glavna vrlina u manevriranju gradskim ulicama je krug okretanja, koji iznosi svega 6,9 metara. Čak je u prtljažnik obujma 190 litara čisto solidan, bez obzira na činjenicu da se unutra uz desni rub nalazi i prostor za smještaj kabela s adapterima za punjenje baterija. Testirani primjerak dodatno je opremljen JBL ozvučenjem pa se u prtljažniku s lijeve strane nalazi subwoofer.

Što se tiče standardnih troškova održavanja njih gotovo da i nema, a jedini potrošni materijal o kojem treba voditi računa su gume i tekućina za vjetrobransko staklo. Baterije imaju jamstvo od osam godina pa niti s te strane problema nema. Svi koji zaziru od elektroauta zbog neiskustva mogu biti mirni. U Hrvatskoj trenutačno još uvijek ima više registriranih punionica neko registriranih automobila na struju, a Smart ForWto Electric Drive moguće je na brzom punjaču napuniti do 80 % baterije za svega 45 minuta.



Source link

Related Posts