#3 JIM CLARK

Trebao je osvojiti puno više prvenstava – bar tri je izgubio zbog nepouzdanih Lotusa, a još jedno bi zacijelo osvojio i te kobne 1968. Šest? Da, to je otprilike prava mjera pravih mogućnost Jima Clarka. Poginuo dok je bio rekorder po broju pobjeda i pole positiona. Još uvijek  je rekorder s osam VN na kojima je pobijedio, osvojio pole, ostvario najbrži krug i vodio cijelu utrku. Zašto li su svi velikani tog doba stalno govorili da nitko ne može voziti kao Jim? Bio je vanzemaljac.

Glupa Formula 2. Zar je baš morao i to voziti? Nakon Roberta Kubice, niti jedan vozač Formule 1 neće niti pomisliti za vrijeme svoje F1 karijere voziti nešto drugo. No, prije sedamdesetih, majstori su vozili sve što se kretalo. Nitko ni pitao što i gdje. Važno je bilo voziti. U povijesti F1 rijetki su odnosi kao što je njegov s Colinom Lotus Chapmanom. Za njega je jedino i vozio. Gospodar Spa-Franchorchampa kojeg je zapravo mrzio zbog svih opasnosti. U Belgiji je pobijedio četiri puta u maestralnom stilu. Voziti nešto izvan Formule 1 došlo ga je glave, ali gdje god je nastupao pobjede su bile njegove. Uživali su i Amerikanci u Indyu 500 kojeg je Jim osvojio 1965., naravno u Lotusu. Izvan utrka, vraćao se u svoju Škotsku i brinuo o stoci. The Times je ovakvu anketu radio 2006. i Jimmyja proglasio najboljim svih vremena. U trenutku pogibije u Formuli 2, 7. travnja 1968. u Hockenheimu, imao je 25 F1 pobjeda. Tada više od bilo koga.

Autori:
Mladen Jergović
Vojan Jagić
Goran Dijaković

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here