Featured Izbor uredništva Povijest reli Röhrl Vijesti Walter Zanimljivosti

Walter Röhrl: Instruktor skijanja, koji je postao relijaška legenda



Za Nikija Laudu je ‘genijalac za volanom’, za Francuze i Talijane, premda je Nijemac, on je ‘najbolji relijaš ikada’, a za Porsche, čovjek bez čijeg odobrenja nijedan automobil ne može na cestu.
Michael Schumacher, sedmerostruki F1 prvak, u Njemačkoj je božanstvo, no Walter Röhrl je… Ma, on je iznad svega. Čovjek kojeg se u Njemačkoj ne uspoređuje s nikim, kategorija za sebe.
– Vrhunski vozač mora imati gomilu mrtvih muha i na bočnim staklima – rekao je jednom prilikom Röhrl, koji je svojim mudrim izrekama odgojio desetke tisuće vozača.
– Vaš automobil je dovoljno brz tek kad se ujutro userete ući u njega – još je jedna legendarna Röhrlova.
Röhrl je uspio ukrotiti i neukrotivu relijašku Grupu B. Automobile koji su i dan danas poznati kao najveće automobilske trkaće zvijeri u povijesti automobilizma.

Svoju relijašku karijeru započeo je na skijama i vozeći kao tinejdžer biskupa iz svog rodnog grada Regensburga. Sa samo 16 na leđima godišnje je prevaljivao i 120.000 kilometara u autu.


Relijaško svjetsko prvenstvo Röhrl je vozio 14 godina, od 1973. do 1987., a dvaput je osvajao naslove, 1980. i 1982. I gotovo je nevjerojatan podatak da, usprkos njemačkoj tradiciji i svim uspjesima u brojnim automobilističkim natjecanjima, Walter Röhrl jedini je Nijemac s naslovom relijaškog svjetskog prvaka.

Njegova najpoznatija utrka u karijeri ipak se bije dogodila na relijaškom prvenstvu već na Pikes Peaku. Godine 1987. sjeo je za volan Audi Sport quattra S1 sa 600 KS i postao prvi čovjek u povijesti koji je legendarnu planinsku stazu dugu 19,99 kilometara prošao za manje od 11 minuta.

Na svom početku Röhrl je ipak ganjao neku drugu karijeru. Međutim, zbog ozljede noge Walter nije mogao postati vrhunski skijaški natjecatelj, pa je postao instruktor skijanja. Na promjenu karijere ga je, pak, nagovorio prijatelj Herbert Marecek.
– Često smo išli zajedno na skijanje, a ja bih uvijek vozio do odredišta. Bio je oduševljen mojom vozačkom vještinom i tri me godine nagovarao da počnem voziti utrke.

U konačni sam pristao i nastupio sam u pet utrka. Vozio sam njegov automobil, ali i neke, koje je uspio posuditi. Marecek je pisao njemačkim sportskim novinama da ima prijatelja, koji je najbolji vozač na svijetu te da mu netko mora dati ugovor. Nakon te pete utrke potpisao sam za Ford. Ostalo je…, znate već… – ispričao je Röhrl.

Najveći utjecaj na Waltera da ipak sjedne za volan automobila imao je njegov 10 godina stariji brat Michael.
– Vozio je Porsche 356 coupe, a ja sam često sjedio odostraga. Bio je sjajan vozač te sam i ja htio biti poput njega – prisjetio se Röhrl.

Michael, nažalost, nije doživio da svog mlađeg brata vidi na svjetskom relijaškom tronu.
– Poginuo je u prometnoj nesreći. Ja sam imao samo 18 godina i tek sam položio vozački – rekao je Walter.

Röhrl je na prvoj relijaškoj utrci 1968. bio drugi, a 1973. ušao je u elitu, postao je vozač u svjetskom prvenstvu. U 14 godina relijaške karijere postao je legenda, dva naslova, 14 pobjeda, najbrži na 420 brzinaca. A Monte Carlo? Najprestižniji reli osvojio je čak četiri puta, i to s četiri različite momčadi.

– Kad sam počeo s relijem rekao sam da ne želim biti slavan, nego savršen – ispričao je Röhrl. To je i bio, gospodin savršeni.
Bez pravog poroka. A zbog tog ‘čistunstva’ dobit će i nogu samo nekoliko tjedana nakon osvajanja drugog naslova 1982.

Posvađao se sa šefom Opelove momčadi Tonyjem Fallom jer nije želio snimati reklame za glavnog sponzora momčadi. Riječ je o duhanskoj tvrtki Rothmansu, a Röhrl je bio zakleti nepušač. Fall je morao birati između Rothmansa i Röhrla, a izabrao je novac.

Legendarni Walter danas ima 69 godina. Dok je većina u njegovoj dobi u mirovini i igra šah i belu u lokalnom parku, Röhrl je testni vozač u Porscheu te savjetnik i ambasador. Bez njegove dozvole nijedan Porsche neće dobiti zeleno svijetlo za prodaju.

Početkom ožujka napunit će 70 godina, no još uvijek je lovac na brzine. I zato smo za kraj ostavili još jednu njegovu mudru. Da ste sigurni vozite li zaista brzo ili to samo mislite.
– Kada ubrzavate suze sreće na vašem licu moraju se kretati horizontalno – kaže Röhrl.




Source link

Related Posts