Do Velike Nagrade Azerbajdžana prošli vikend  ove se godine napetost nešto nije rezala nožem, ali znamo kada je…
Prošle sezone Valterri Bottas je na posljednjoj utrci u Abu Dhabiju odnio svoju treću pobjedu sezone, a Lewis Hamilton svoj je četvrti naslov osigurao još u Meksiku. 
Isto nitko nešto nije čupao kosu od napetosti. 
 
No, ajmo mi uskočiti u vremeplov i posjetiti se utrka na kojima su se odigravale prave drame!

2012. – Sebastian Vettel vs Fernando Alonso

Vettel ceberates title number three © GETTY IMAGES/RED BULL CONTENT POOL
Gdje? Velika nagrada Brazila, Interlagos
Interlagos je prava old school staza, a finale sezone 2012. godine podsjetnik je na to da se neizvjesni okršaji trebaju održavati baš na ovakvim stazama.
Nakon dominacije i šest uzastopnih pobjeda, Sebastian Vettel bio je 17 bodova ispred Fernanda Alonsa i njegovih snova o trećem naslovu. No, već u prvom krugu Vettel je zatvorio vrata drugom bolidu koji ga je zakačio i pri tom oštetio stražnji dio lijevog boka karoserije, što ga je u trenutku smjestilo na začelje utrke. Alonso je već držao titulu prvaka u rukama. No, Vettelov bolid nije bio značajno oštećen te se iz kruga u krug probijao prema vrhu – sve do šestog mjesta. Pozicije koja je bila dovoljna da (zbog male, ali vrijedne prednosti) kruna zasja na njegovoj glavi.

1976. – James Hunt vs Niki Lauda

Lauda bravely retired his car from the 1976 finale © PRESS
Gdje? Velika nagrada Japana, Fuji Speedway
Lauda je u sezonu ušao savršenim vožnjama – s dvije pobjede i jednom drugom pozicijom. Hunt je slavio u Španjolskoj, no diskvalificiran je jer je imao bolid širi nego je dozvoljeno pa je na Laudin račun sjela još jedna pobjeda.
Austrijanac je potom slavio u Belgiji i Monacu, bio treći u Švedskoj, da bi u Francuskoj odustao zbog kvara. Tada nitko nije sumnjao u to da će mu naslov promaknuti. Osim, naravno, Jamesa – koji pobjeđuje na svom terenu u Velikoj Britaniji, a ipak osvaja i bodove iz Španjolske (nakon uložene i usvojene žalbe McLarena).
Lauda ipak drži 52 boda prednosti – točno dvostruko. No, u kalendar dolazi legendarni Nurburgring, gdje Austrijanac traži odgodu utrke zbog loših sigurnosnih uvjete na stazi. To, nažalost, ostaje samo na riječima… koje su ispisale povijest.
Ali Niki Lauda ne samo da je preživio, već se herojski vratio u Monzi, nakon tek tri propuštene utrke i dva boda prednosti ispred Jamesa Hunta. Na utrci pobjeđuje Hunt, ali Lauda stiže četvrti. James gubi bodove iz Britanije (nakon prekida utrke u ozbiljno oštećenom bolidu vratio se prečicom u boks). Niki ponovno preuzima tron sa 17 bodova prednosti, što se nakon Kanade smanjilo na osam, a nakon Amerike na tri boda. O prvaku je naposljetku odlučila finalna utrka u Japanu. Nakon dva kruga vožnje u teškim vremenskim uvjetima Niki je odustao. Jamesu je za titulu trebala treća pozicija koju je jedva izborio.
Da nema ove priče, trebalo bi ju izmisliti… i onda pretvoriti u film…
Ups! Pa ima, čitaj  –> “Rush”. 🙂

1997. – Michael Schumacher vs Jacques Villeneuve

Schumacher’s moment of madness as he spears into Villeneuve © PRESS
Gdje? Velika nagrada Europe, Jerez
Velika Nagrada Europe 1997. bila je 17. utrka prvenstva i vozila se na španjolskom Jerezu. Michael Schumacher bio je vodeći u prvenstvu sa 78 bodova, a drugi je bio Villeneuve sa 77 bodova. Villeneuve je imao dvije pobjede više od Schumachera što je značilo da bi u slučaju jednakog broja bodova prvak postao Kanađanin.
Prvi puta u povijesti Formule 1 tri su vozača na kvalifikacijskoj vožnji postavila identično vrijeme: 1:21,072. Prvo Jacques Villeneuve, 14 minuta nakon početka kvalifikacija. Nakon sljedećih 14 minuta Michael Schumacher postavlja identično vrijeme, a devet minuta prije kraja i Heinz-Harald Frentzen. Startni poredak odlučen je na temelju toga tko je prvi postavio vrijeme pa je pole position pripao Jacquesu.
Schumacher je bolje startao i prestigao Villeneuvea uoči prvoga zavoja. Nakon prvih ulazaka u boks – Schumacher i dalje vodi. Kanađanin je u 48. krug ušao sa zaostatkom manjim od jedne sekunde, a sredinom kruga pokušao je prestići u Dry Sack zavoju. Na unutarnjoj strani staze Villeneuve koči i nalazi se ispred Schumachera, ali Nijemac skreće u njega i odustaje zbog oštećenja na bolidu. Kanađanin je zbog štete na bolidu usporio i do ciljne linije propustio oba McLarena, a Michael Schumacher je nakon utrke diskvalificiran iz prvenstva (ali ostali su mu bodovi – 78),

2010. – Sebastian Vettel vs Fernando Alonso vs Mark Webber vs Lewis Hamilton

Vettel winning his first of four straight titles © GETTY IMAGES/RED BULL CONTENT POOL
Gdje? Velika nagrada Abu Dhabija, Yas Marina Circuit
Pobjednički pehar se 2010. godine vukao na četiri strane. Sebastian Vettel, Mark Webber, Fernando Alonso i Lewis Hamilton bili su jednako spremni odnijeti sa sobom naslov prvaka. Alonso je mogao završiti na bilo kojoj od prve dvije pozicije i zgrabiti ga u ruke, ali frustracija zbog gužve na stazi i nešto lošija vožnja koštale su ga pobjede.
Vettel je pobijedio i utrku i prvenstvo – s prvom bodovnom prednošću u cijeloj sezoni.

1964. – Jim Clark vs John Surtees vs Graham Hill

John Surtees looked the man least likely to in 1964 © PRESS
Gdje? Velika nagrada Meksika, Autódromo Hermanos Rodríguez
Godine 1964. odvijala se napeta borba za naslov u Meksiku, između legendarnih britanskih vozača Jima Clarka, Grahama Hilla i Johna Surteesa.
Clark je većinu utrke držao konce u rukama, no, iznenadno curenje ulja unazadilo ga je i šansu za pobjedu dobio je Hill. Samo nekoliko krugova do kraja i svima je postalo jasno da bi ipak naslov mogao pripasti Surteesu ako završi na drugoj poziciji.
Dobra stara tradicija Ferrarija ponovno je došla u igru pa je Surteesov timski kolega Lorenzo Bandini svoje drugo mjesto bez pogovora prepustio konkurentu za naslov. Englez je tako ušao u povijest kao osvajač naslova na dva (500cc) i četiri kotača.

2008. – Felipe Massa vs Lewis Hamilton

Felipe Massa reflects on how close he came to being an F1 champion © GETTY IMAGES/RED BULL CONTENT POOL
Gdje? Velika nagrada Brazila, Interlagos
Za Massu je to bila definitivno najtužnija utrka u karijeri. Naslov svjetskog prvaka, bez kojeg je kasnije otišao u mirovinu, nekoliko minuta je imao u džepu. Na domaćoj stazi je naposljetku izvisio, a svoju prvu titulu karijere uzeo je Lewis Hamilton.
Na Interlagos je Massa stigao s 87 bodova, dok je Hamilton imao 94 boda. Brazilcu je za naslov trebala pobjeda i da Hamilton završi na šestom mjestu… ili lošije. Unatoč nepovoljnim uvjetima utrka je održana. Massa je jurio naprijed i čuvao svoju poziciju, a Hamilton je ostao na četvrtoj poziciji. Spletom okolnosti naslov prvaka došao je u ruke Masse tri kruga prije kraja – Felipe je vodio, a Lewis nakon kratkotrajnog izlijetanja sa staze u 69. od 71. kruga pao na šesto mjesto. Prestigao ga je Sebastian Vettel, za kojim je Hamilton krenuo u očajničku jurnjavu do kraja utrke.
Kad je Massa prošao ciljnu liniju u boksu Ferrarija vladala je neviđena euforija, no, Hamiltonovo šesto mjesto nije dugo potrajalo. Ciljem su nakon Masse prošli Alonso, Raikkonen, a onda se dogodila situacija koja je vrlo brzo postala predmet brojnih teorija zavjere. Dva zavoja prije kraja Timo Glock u Toyoti je drastično usporio i otišao preširoko, pa ga je nakon Vettela prošao i Hamilton. Pogodi što? Peta pozicija za Hamiltona i jedan bod prednosti pred Massom. Da je bilo izjednačeno – prvak bi bio Massa zbog većeg broja pobjeda.

1986. – Nigel Mansell vs Nelson Piquet vs Alain Prost

Mansell and Piquet both lost out to Prost © F1 CLASSIC
Gdje? Velika nagrada Australije, Adelaide
Mansell je u posljednju utrku sezone ušao kao najbolje plasirani. Sve što je trebao kako bi osvojio naslov i Piqueta i Prosta ostavio po strani je bilo treće mjesto u utrci. Ali nije mu bilo suđeno. Samo 19 krugova do kraja dogodilo se nešto što je upisano u anale Formule 1. Mansellova guma je eksplodirala. Murray Walker je vrištao. Prost je postao prvak drugi put u karijeri. Sve ostalo je povijest… 🙂