U sedam mjeseci 2021. godine u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 165 osoba, što je 13 osoba ili 8,6 % više u odnosu na isto razdoblje prošle godine (152 poginule osobe)…

Dominantan razlog smrtnog stradavanja u prometnim nesrećama su upravljanje vozilom nepropisnom, znatno većom brzinom od dopuštene, kao i kretanje brzinom neprimjerenom uvjetima na kolniku (zavoj, smanjena vidljivost, noć.). Prema vrstama nesreća radilo se o slijetanju s kolnika, naletu na pješaka i bicikliste kao i nepropisnom i krajnje neopreznom isključivanju iz prometa prilikom čega su smrtno stradale čak dvije osobe.


Motocikli i mopedi su na prometnicama – OPREZ!

U sedam mjeseci 2021. godine u prometnim su nesrećama smrtno stradale 44 osobe koje su upravljale mopedima i motociklima ili su se na njima nalazile u svojstvu putnika. Ovi podaci govore da se svaka četvrta osoba od ukupnog broja smrtno stradalih nalazila na takvom vozilu.

Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.

Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama u kojima, u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.

Ponovo ističemo da se većim sudjelovanjem motociklista i mopedista u prometu, povećava i mogućnost njihovog stradavanja. Stoga je potrebno opetovano napomenuti vozačima motornih vozila na četiri kotača da prilikom skretanja posebnu pažnju posvete pravovremenom uočavanju motociklista koji nailaze iz suprotnog smjera, odnosno da posebnu pažnju posvete pravovremenom uočavanju motociklista prilikom uključivanja u promet te postupe na najsigurniji mogući način: da pričekaju i propuste motociklistu.

Jednako tako motociklisti u prometu moraju biti svjesni opasnosti kretanja brzinom većom od dozvoljene, pogotovo u zavojima i pred križanjima te bi obavezno trebali i morali prilagoditi brzinu svim uvjetima koje u određenoj situaciji mogu i moraju predvidjeti.

Potrebno je ponovno upozoriti sve vozače:
prilikom vožnje na prvom mjestu budite maksimalno koncentrirani na promet koji vas okružuje;
ne koristite mobitel tijekom vožnje;
vozite na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred vas;
poštujte dopuštena ograničenja brzine, prilagodite brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.);
ne ulazite u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno;
ne izlazite na kolnik s tehnički neispravnim i neregistriranim vozilima;
ne krećite se bezrazložno pretjecajnom trakom na autocesti.

Za istaknuti je i zabrinjavajući podatak o nekorištenju sigurnosnog pojasa osoba koje su naposljetku preminule od posljedica prometne nesreće. Naime, od 126 osoba koje su poginule u osobnim automobilima tijekom 2020. godine, njih 60 ili 47,6 % nije koristila sigurnosni pojas. U prvih šest mjeseci 2021. godine, od 55 osoba koje su poginule u osobnim automobilima, njih 31 ili 56,4 % (odnosno više od polovice) nije koristilo sigurnosni pojas.

Osobe u automobilima moraju obavezno koristiti sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu.

Jedan dio pješaka i biciklista i nadalje ne poštuje zakonske propise prema kojima moraju biti označeni reflektirajućom materijom. Zbog toga su teško vidljivi vozačima drugih vozila koji pritom nalijeću na njih, što ponekad završava sa smrtnim stradavanjem. Stoga naglašavamo odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama:
pješak koji se kreće kolnikom dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom.

Bicikliste dodatno upozoravamo kako je citiranim Zakonom propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno najmanje jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla.

Ponavljamo upozorenje roditeljima da, temeljem zakonske odredbe, djeca do 16 godina moraju na glavi imati zaštitnu kacigu prilikom upravljanja biciklom, a ako su mlađi od 14 godina i nisu osposobljenja za samostalno upravljanje biciklima u prometu na cestama, moraju biti u pratnji osobe starije od 16 godina.

Jednako tako upozoravamo vozače motornih vozila da su biciklisti jednakopravni sudionici cestovnog prometa i da ih se kao takve treba uvažavati. Bicikliste također upozoravamo – na potrebu strogog poštivanja prometnih propisa koji važe za njih jednako kao i za sve druge sudionike u prometu.

Jedan dio nesreća sa smrtnim stradavanjem skrivile su mlade osobe. Iz tog razloga poseban apel upućujemo njihovim roditeljima da im ne omogućavaju dostupnost upravljanja vozilom dok takva mlada osoba nije položila vozački ispit. Također, da im ne omogućavaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je mlada osoba konzumirala alkoholna pića. Naposljetku da prije povjeravanja vlastitog vozila na upravljanje, mladoj osobi ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu, temeljem svog životnog i prometnog iskustva.

Kako smo već ranije najavili, policija će i ovog vikenda, ali i kontinuirano do kraja godine, nastaviti s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja – recidivistima.

U poduzimanje aktivnosti bit će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa.

Ne zaboravite:

„Vožnjom pod utjecajem alkohola ne dovodite u opasnost samo sebe, već i ostale sudionike u prometu, zbog čega za upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola niti jedan razlog ne može biti opravdan.“

Izvor: Zagrebačka policija




Source link