RALLY WRC

KOLUMNA Ivana Vrhovca: Žrtva tuđe nesreće

Momak koji je živio svoj san pune četiri sezone i pred kojim je bila zagarantirana budućnost ‘kraljevske klase’ svjetskog prvenstva u reliju, preko noći je umjesto sna počeo muku mučiti s noćnim morama.

Spomenuti momak zove se Andreas Mikkelsen, dolazi iz Osla u Norveškoj i vlasnik je dva naslova prvaka u Intercontinental Rally Challenge seriji (2011. i 2012.).

No, ovaj puta se neću doticati njegove daleke prošlosti i početaka u reliju, nego ću se malo vratiti nazad u 2013.

Ovaj mladi 27-godišnjak je 2013. sezonu započeo u FIA World Rally Championship seriji kao treći vozač momčadi Volkswagen Motorsport, za upravljačem novog Pola R WRC.

Sezona nije krenula obećavajuće i Mikkelsen je uz dva odustajanja, u Italiji i Španjolskoj, tokom sezone uspio upisati samo jedno četvrto mjesto i to na grčkom Acropolis Rally-u, što mu je ujedno i najbolji rezultat sezone.

No, iduće tri sezone biti će velika prekretnica u njegovoj karijeri te će u sve tri sezone završiti kao treće plasirani u ukupnom poretku vozačkog prvenstva.

U 2014. Mikkelsen je pet puta bio na pobjedničkom postolju, od toga tri puta kao drugoplasirani, u Švedskoj, Poljskoj i Francuskoj.

2015. konačno upisuje i prvu pobjedu, na reliju u Španjolskoj. Iako je Sebastien Ogier vodio veliku večinu relija, Norvežanin se uspio oduprijeti te na kraju odnijeti ukupnu pobjedu. Osim pobjede u Španjolskoj, te sezone je još osam puta penjao na pobjednička postolja.

2016. ujedno mu je i posljednja godina u Volkswagenu, nakon što je ekipa objavila iznenadno povlačenje iz WRC-a. Mikkelsen pobjeđuje u Poljskoj i na oproštaju od ekipe na reliju u Australiji, posljednjem reliju sezone.

Kao i poput svojih timskih kolega, Jari-Matti Latvale i četverostrukog svjetskog prvaka, Sebastiena Ogiera, Mikkelsen je na kraju 2016. ostao bez svog vozačkog mjesta u WRC-u nakon odlaska VW-a iz sporta.

Ogier je otišao u M-Sport Ford, Latvala u Toyotu, a Mikkelsen… NIGDJE… štoviše, nakon silne želje da vozi novi tvornički Polo R WRC koji je razvijen i pripremljen za 2017., na kraju od toga nije bilo ništa, jer automobil nakon dva pokušaja nije uspio dobiti FIA-inu homologaciju.

Ne samo da je izgubio priliku natjecati se u ovogodišnjem Polu, nego je i ostao apsolutno bez ikakvih šansi da na vrijeme osigura vozačko mjesto u bilo kojoj od top momčadi.

Zapravo, Mikkelsen je ispao žrtva tuđe nesreće…

U 2017. pojavio se u Monte Carlu i u Francuskoj ovoga vikenda za upravljačem tvorničke Škode Fabie WRC2, na oba relija je pobijedio te se u generalnom poretku WRC-a nakon samo dva odvožena relija nalazi na desetoj poziciji vozačkog prvenstva. Ispred obojice timskih kolega u Škodi, Jana Kopeckog i Pontusa Tidemanda. Iza njega su također i tvornički vozači Citroena i Toyote, Stephane Lefebvre i Juho Hanninen.

Nije poznato hoćemo li Norvežana gledati i u nastavku ove sezone, ali činjenica je da je ovaj čovjek dokazani talenat i da mu je mjesto u top klasi svjetskog prvenstva i u nekoj od top momčadi.

 

Ivan Vrhovec

Urednik MotorsportHR-a :) Započeo svoj novinarski put, daleke 2011. i očuvao ga sve do danas. Radio sam za razne medije, poput Auto90, GP1, srpski Sportissimo Rs, jednom ranije za MotorsportHR. Da, ovo je moj drugi put ovdje. :) Stekao sam iskustvo koje je neprocjenjivo i poznanstva koja su ostala i do dan danas, neka od njih su veoma čvrsta. :)
Follow Me:

Related Posts